Mary E. Pearson: A Fennmaradottak krónikái trilógia

by - szeptember 03, 2019


Fülszöveg (1. rész)

EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.

Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána. 
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya. 
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos. 
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.

Kiadó: GABO
Sorozat címe: A Fennmaradottak krónikái
Kiadói sorozat: GABO SFF könyvek
Kötetek: 3
1. Az árulás csókja (2015) - eredeti cím: The Kiss of Deception
2. Az árulás szíve (2016) - eredeti cím: The Heart of Betrayal 
3. Az árulás szépsége (2017) - eredeti cím: The Beauty of Darkness
- lezárt -

Eredeti megjelenés: 2014, 2015, 2016
Oldalszám: 406, 404, 630
Fordította: Miks-Rédai Viktória
Műfaj: fantasy, ifjúsági, romantikus
Témák: #nőifőszereplő #váltottszemszög #misztikus #szerelem

Linkek: moly - 1. kötet, 2. kötet, 3. kötet |

Szerintem

A sorozat első része, Az árulás csókja még évekkel ezelőtt került fel a várólistámra - arra sem emlékszem, hogyan. Túlélt rajta rengeteg nagy szelektálást (pedig tényleg könyörtelen voltam), ugyanis akárhányszor elolvastam a fülszövegét, mindannyiszor meggyőzött, hogy igenis helye van azon a listán. Végül egy unalmas vonatúton hirtelen felindulásból vettem a kezembe, és legközelebb csak akkor került ki belőle, amikor hivatalosan is felrepítettem a kedvenc könyvsorozataim közé a Molyon.

Mivel a cselekmény rögtön egy, a fantasy világra (sajnos a történetben nincs megemlítve a neve) jellemző hagyománnyal kezdődik, eleinte frusztráló volt számomra, hogy semmit sem értek a dologból. Az írónő mindemellett nem magyaráz meg semmit, a világ részletei, a történelme, szokásai és tájai mind csak idővel, a történet előrehaladtával fokozatosan tárulnak fel az olvasó előtt, így kell egy kis türelem, mire megértjük. A hatása viszont ennek is megvan: végig úgy éreztem, én is benne élek, a részese vagyok a történetnek, nem pedig egy idegen, akinek minden új, és mindent meg kell tanítani. Ez a technika késztetett arra is, hogy ne foglalkozzak a sorozaton kívül mással, hisz az kizökkentene ebből a varázslatos világból és annak hangulatából.

A másik összetevő, ami jelentősen meghatározza a könyvek sikerét, az a főszereplő, Lia hercegnő karaktere. A szereplők egytől egyig rendkívül kidolgozottak, de Lia különösen komplex személyiség. Elszánt, magabiztos, független és önfejű, bátor és intelligens, született vezető - olyan, akivel egyszerre tudunk azonosulni, de közben példát veszünk róla, és aki még a könyv lapjain keresztül is erőt közvetít.

A világhoz és a szereplőgárdához hasonlóan a sorozat szerkezete is aprólékosan kidolgozott. A szemszögváltás szerintem óriási felelősség, hiszen rengeteg nehézséget tartogat az író számára, hogy belebújjon egy másik karakter bőrébe, felvéve a beszédstílusát, gondolkodásmódját és ismereteit, mindezt pedig úgy tegye, hogy ne áruljon el túl sokat az ő szemszögéből, de közben előre is mozdítsa a cselekményt. Mary E. Pearson ezt is tökéletesen megoldotta, mindig éppen annyi derül ki a váltásból, amennyi szükséges, ráadásul egyszer sem éreztem, hogy bármelyik szereplő túl sok vagy túl kevés szót kapott volna.

A könyveket külön nem értékelem, hiszen együtt alkotnak egy kerek, egész történetet. A választóvonal leginkább a helyszínekben, illetve Lia jellemfejlődésében mutatkozik - az első könyvben még naiv hercegnő, aki épp felfedezi a világot, a másodikban tanul, a harmadikban pedig valódi vezetővé érik. A történet az első rész első szavától az utolsó rész utolsó szaváig elképesztően izgalmas és dinamikus, hiszen minden fejezetben történik valami, ami arra ösztökél, hogy ne hagyd abba az olvasást. Bár bizonyos lépéseket lehet előre sejteni, a cselekmény alapvetően rendkívül fordulatos, tele meglepetésekkel. Az írónő mindemellett néhol direkt összezavar (főleg az elején az orgyilkos és a herceg kilétét illetően), hogy tudd, semmit sem vehetsz biztosra.

a sorozat kötetei

Értékelés


Ennyire intenzív olvasmányélményem a Párválasztó sorozat óta nem volt. Maximálisan belemerültem a világba, az ő fejükkel gondolkoztam, az ő érzelmeiket éreztem. Úgy éltem meg a főszereplők szerelmét, mintha a sajátom volna. Az első két részt egy-egy nap alatt olvastam el, a harmadikat pedig csak azért nem, mert féltem, nem olyan lesz a vége, amit elfogadnék.

Már csak emiatt megérdemelné az 5 csillagot, hiszen számomra egy könyv hatása azt is felülmúlja, ha rossz a minősége, ám A Fennmaradottak krónikái esetében ettől sem kell tartani.

Kedvenc szereplő: Rafe - a leglenyűgözőbb könyves álompasi, akivel valaha találkoztam olvasói pályafutásom során.

kedvenc idézet

Kinek ajánlom?

Fantasykedvelő, romantikára éhes és sok szabadidővel rendelkező könyvmolyoknak. Mert ha egyszer ebbe belekezdesz, addig le nem teszed, amíg végig nem olvastad.

Te olvastad már? :)

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés