Jól vagyok – Kreatív inspirációs napló

by - január 29, 2022

Nem titok, és már több különböző platformon is beszéltem róla, hogy az elmúlt év felét depressziós epizódban töltöttem. A mentális egészség, és az azzal való törődés tehát fontos része és kérdése az életemnek. Bár nem hiszek abban, hogy az ehhez hasonló, foglalkoztató füzetek érdemben hozzá tudnak járulni ehhez a folyamathoz, de ebben az esetben kíváncsi lettem. Ránézésre igényes kiadványnak tűnt, mind a dizájnt, mind pedig a tartalmat tekintve, és úgy éreztem, itt az ideje, hogy adjak egy esélyt a műfajnak.


A Jól vagyok! — Kreatív inspirációs napló, mint ahogyan a címe is mutatja, a kreativitás útján próbál hozzájárulni a mentális jóllét javításához. Részben használhatjuk klasszikus naplóként, bejegyzések és jegyzetek készítésére, és ehhez egyébként meglepően sok hely áll benne rendelkezésünkre. Ám a kötetet helyenként rövid, relaxációs feladatok törik meg, amelyek segítenek ellazítani, megnyugtatni és befelé fókuszálni. Ráadásul az eredeti kiadó a naplóból befolyt összeget egy mentális betegekkel foglalkozó angliai szervezetnek, a Mind-nak utalja, biztosítva ezzel a további működésüket.

A könyv nagy részét üres vagy vonalas lapok alkotják, amelyeket jegyzetek készítésére használhatunk. De ezeknek a szélét színes mintákkal díszítették,, a borítón is látható stílusban. Ezeket a lapokat töri meg az a 18-20 darab interaktív feladat, amelyről már volt szó, illetve néhány idézet és kiszínezhető vonalrajz.

A notesz feladatai két jól detektálható üzenet köré épülnek fel. Az egyik, hogy töltsünk minél több időt a természetben, hiszen ez segít lenyugtatni a csapongó gondolatokat. A másik pedig, hogy mindenféle kötöttség és gátlás nélkül rajzoljunk olyan mintákat, amelyeket az érzelmeink motiválnak. Több feladat utasítása is arra irányul, hogy az intuíciónkra hallgatva húzzuk a vonalakat, illetve öntsük formába mindazt, amit pillanatnyilag érzünk.

Ez utóbbi üzenet igencsak közel áll hozzám, és ezért összességében kellemes élmény volt forgatni ezt a könyvet. Ahogyan a készítői, én is hiszek abban, hogy alkotással, vagyis bármilyen kreatív tevékenységgel sokat tehetünk a mentális egészségünkért. Nem csupán lenyugtat és lecsillapítja a bennünk tomboló gondolatokat, de egyúttal segít feldolgozni az érzelmeinket és a nehézségeket is. Nekem kifejezetten nagy szükségem volt mindig is arra, hogy alkossak. A korábbi depressziós epizódokban például egyedül a blogírásban találtam menedéket, és a mai napig akkor érzem magam igazán jól a mindennapokban, ha éppen ki tudok teljesedni a kreatív projektjeimben.

Ugyanakkor egészen másra számítottam a Jól vagyok! esetében, mint amit végül kaptam tőle. Bár valóban naplóként van meghirdetve, viszont nem hittem volna, hogy az oldalainak többsége tényleg szimpla, üres füzetlap lesz. Abban bíztam, hogy inkább feladatokkal van tele, hiszen naplózási célra inkább egy klasszikus noteszt választanék.

Összességében a Jól vagyok! egy olyan koncepció, amit én magam kevéssé tudok értékelni, de ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes próbálkozni vele. A feladatokat én nem találtam túl kreatívnak, viszont sokszor épp arra van szükség, hogy valami rávilágítson a nyilvánvalóra. Több olyan technika is van benne, amelyek rendszeresen alkalmazva tényleg hozzájárulhatnak az életminőségünk javításához. Az pedig kifejezetten tetszik, hogy a gátlások nélküli alkotásra buzdít, hiszen nem az a lényeg, hogy a produktum esztétikus legyen, hanem hogy maga a folyamat jó érzéseket keltsen bennünk.


Értékelés


Kiadás: Next21 (2021)
Eredeti cím: The Wellbeing Journal (2018)
Fordította: Farkas Veronika
Műfaj: napló, interaktív

Jól vagyok! Kreatív inspirációs napló
színes illusztrációkkal

Kreatív és inspiráló utazás a belső világodba.

Erőt és bölcsességet meríthetsz a könyv feldolgozása során, gyakorolhatod vele az önmegismerést és az oldottabb önkifejezést, a segítségével megbarátkozhatsz a kreatív oldaladdal. Te döntheted el, mire használod – naplónak, vázlatfüzetnek, jegyzettömbnek, poháralátétnek –, de bármihez kezdesz is vele, reméljük, hogy örömet fog okozni.

Amivel találkozhatsz a könyv feldolgozása során:
Azonnal hasznosítható tanácsok és gyakorlatok.
Kreativitás, önkifejezés és belső jólét.

Linkek: Moly || Goodreads || megrendelés



Te is úgy érzed néha, hogy elárasztanak a teendők és túl sok a stressz a mindennapokban? A Next21 Kiadó gondozásában megjelent Jól vagyok! Kreatív inspirációs napló segít abban, hogy a pörgős hétköznapokon találjunk egy szeletke békét és nyugalmat, és az alkotáson keresztül kerüljünk közelebb önmagunkhoz. Tarts öt bloggerünkkel a blogturnén, és nyerd meg a Kiadó által felajánlott példányt!

Nyereményjáték

Mostani nyereményjátékunkban elevezünk kicsit az önismeret vizeire, és Titeket is erre invitálunk! Minden állomáson találtok egy-egy önismereti kérdést, helyes válasz nincs, de köszönjük, ha megosztjátok velünk személyesebb gondolataitokat.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Eddigi életed regényének mi lenne a címe, mottója?

Állomáslista

01.29. Readinspo

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés