Félévi összegzés | 2024

by - július 15, 2024


Hihetetlen, mennyire gyorsan eltelt ez a félév is – még meg sem írtam minden évkezdő bejegyzést, amit elterveztem, de már szinte a július felén is túljutottunk! Tényleg igaz az, hogy ha dolgozik az ember, a napok könnyedén kicsúsznak a kezei közül, hiába érződik úgy, mintha a munkaórák háromszoros lassításban telnének el...

Sajnos az offline életem igencsak eseménytelenül telt ebben a félévben. Tavaly ilyenkorra már három különböző országban jártam, de idén a nagyfokú spórolások miatt visszafogtam magamat az utazással. Ha ugyanis minden a tervek szerint alakul, nem csak meglátogatni fogok egy országot az év végére, de ott is maradok... 😊 A tanulmányaim annál izgalmasabban alakultak, hiszen abban a pillanatban, hogy befejeztem egy képzést, elő is fizettem egy másikra májusban. Még hátra van a vizsgám frontend fejlesztésből, de jelenleg a webdesign-ra fókuszálok, és inkább ez utóbbi vonalon képzelem el a karrieremet (habár nem mutat rosszul a CV-mben, hogy akár le is tudnám programozni azt a weboldalt, amit megtervezek). Mindemellett aktívan tanulok németül és angolul is, és ezen a szinten már egy új nyelvvizsgán is illene elgondolkoznom.

Momentán tehát a fókuszom nagy része az önfejlesztésre irányul, ezért az olvasást igencsak elhanyagoltam. Ugyan a 44 elolvasott könyv (18.000 oldal) önmagában elég szép eredmény hat hónap alatt, de idénre is a 150-es végcélt tűztem ki magamnak, aminek ez csak a 29%-a. Az ideális az lenne, ha már 80 db körül tartanék, de végeredményben tökéletesen elfogadható mentségem van magam számára, hiszen főállás mellett nem egyszerű ennyi mindent tanulni egyszerre, és még jóval az átlag feletti mennyiségben is olvasni. Na de a félévi összegző bejegyzés szokott adni némi lendületet, ezért azt mondom, vágjunk is bele!


A félév kedvenc olvasmányai

Nem azt mondom, hogy nem olvastam nagyszerű könyveket az elmúlt hat hónapban, de A Narancsfa-kolostor toronymagasan kiemelkedik minden közül. Megőrültem érte, annyira imádtam minden szavát, és erősen gondolkozom rajta, hogy még idén, a kiegészítő kötet érkezése környékén újraolvasom – pedig ilyet még sohasem tettem.

Ezen kívül csak ismeretterjesztő könyveket tudok kiemelni. Ilyen a Papirusz, amely azt követi végig, milyen folyamatok vezettek az írásbeliség kezdetétől a addig, amilyen szerepet a könyv manapság betölt az életünkben. A kínai orvoslás kézikönyve inkább csak a bennem elindított gondolatok miatt szerepel ebben a listában, de ténylegesen az évem egyik legfontosabb könyve volt, tehát nem kérdés, hogy itt a helye. Blogbejegyzést nem készítettem róla, de Molyon egész hosszan írtam a könyvről. Az utolsó kedvencem pedig a Kristályok párosítása volt, amely pontosan arról szól, aminek hangzik: színes kövekről. Nem vagyok ezoterikus alkat, nem hiszek erősen az ásványok ilyen-olyan hatásaiban, de elképeszt a bizonyítéka annak, milyen hatalmas ereje van az anyatermészetnek, amiért ilyen csodákat képes volt alkotni, ezért (inkább nézőponttágítás céljából) jobban utána akartam nézni a témának. Sajnos közvetlenül ezután volt ásványbörze a városban, ahol a kelleténél jóval több pénzt elköltöttem színes kövekre, de továbbra is ugyanúgy szeretem ezt az egyébként remekül összeállított könyvet.


A legnagyobb csalódás

Miután A szív csontjai értékelésében megemlítettem, hogy még sohasem csalódtam Colleen Hoover írásaiban, elolvastam a Velünk véget ért, és rögtön fejreestem. Kétségkívül fontos témát tárgyal nagyon erős képekkel, és abszolút megérdemli a figyelmet, amit most főleg a Blake Lively (!!!) főszereplésével készült filmnek köszönhetően kap, de engem nem tudott beszippantani. Ez van.


A legkülönlegesebb könyv

Ez Daniel Kraus Bálnahullása lesz, amely azt a gondolatkísérletet eleveníti meg, mi lenne, ha egészben lenyelne egy embert egy bálna. A szerző szakemberekkel, tudósokkal konzultált annak érdekében, hogy minél hitelesebb képet adjon erről az egyébként szinte lehetetlen eshetőségről. Engem olyannyira magával húzott, hogy a könyvet alig 6 óra alatt fejeztem be.


Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Szerencsére ilyenből kevés akad, legalábbis momentán nem nagyon bánom azokat, amelyekről az elmúlt fél évben lemaradtam. Nagyon vártam viszont A ​pilates tudománya és A ​táplálkozás tudománya megjelenését, amelyeket sajnos mégsem volt lehetőségem elolvasni, holott eleinte úgy tudtam, de ezeket mindenképpen pótolom majd előbb-utóbb. És bár Brianna Wiest előző könyvét (Te magad vagy a hegy) nem szerettem kifejezetten, igen erősen szeretnék még egy esélyt adni neki a 101 ​gondolat, ami megváltoztatja az életedet című könyvével.


Legjobban várt megjelenés az év második felére

Ahogy láttam, még nem igazán elérhető a kiadók második féléves terve, de egyről tudok, és ennél jobban nem valószínű, hogy lázba hozna bármi: ez pedig A Narancsfa-kolostor kiegészítő kötete, A leszálló éj napja. Ebben tulajdonképpen az előzményeket, vagyis azt az eseménysorozatot ismerjük meg, ami A Narancsfa-kolostor fő konfliktusát is eredményezte.


A félév legjobb filmadaptációja

Az Ahol a folyami rákok énekelnek adaptációjára a megjelenésekor nem kerítettem sort, csak tavasszal sikerült megnéznem. Tudom, hogy az olvasóközönség nem fogadta kifejezetten jól, de én egy okot sem találtam arra, hogy utáljam. Kimondottan jól sikerült feldolgozásnak tartom, ami pontosan azt a hangulatot árasztotta, amelyet az olvasás közben éreztem annak idején. 


A félév legszebb borítója

Szoros volt a verseny A Narancsfa-kolostorral, de csak azért emelem ki inkább A Holdistennő lányát, mert ő még nem kapott figyelmet ebben a blogbejegyzésben. Szerettem is egyébként a történetet, bár a kiemelkedően gyenge karakteralkotását a mai napig nem tudom megbocsátani neki. Mindenesetre ez nem azt jelenti, hogy nem várom lelkesen a folytatást. Fun fact, hogy a borítót ugyanaz a grafikus tervezte, mint A lány, aki a tenger alá esett borítóját.


Olvasmánylista az év második felére

Kilométernyi hosszú listát írhatnék, hiszen jelentősen el vagyok maradva az éves várólistacsökkentős kihívással, és még a saját szórakozásomra is szeretnék olvasni. Álljanak hát itt a legfontosabbak:

  • Ali Hazelwood: A szerelem elmélete
  • Ali Hazelwood: Eszméletlen szerelem
  • Amanda Lovelace: break your glass slippers
  • J. K. Rowling: Grindelwald bűntettei
  • James Clear: Atomi szokások
  • Juhász Bettina – Miklós Andrea – Pető Dorina: Mélylevegő Projekt: Elmerülő
  • Kerstin Gier: Ami eddig elveszett 
  • Kerstin Gier: Fellegszálló 
  • Lindsay Squire: Földmágia 
  • Matt Haig: Éjfél Könyvtár
  • Nicole LePera: Hogyan dolgozz magadon
  • Orvos-Tóth Noémi: Örökölt sors
  • Serfőző Péter: Brandstratégia
  • Serfőző Péter: Branding és a vizuális válasz
  • Serfőző Péter: Tipográfia
  • Stephen King: Az írásról
  • Taylor Jenkins Reid: Evelyn Hugo hét férje
  • Wellness almanach
  • Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra

Kommenben mindenképp írjátok meg, ti mely könyvek megjelenését várjátok az év második felében!


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

2 megjegyzés

  1. A leszálló éj napját én is úgy várom, mint valami megváltást, szóval amint meglesz a magyar borítóterv, már rendelem is elő :D aztán majd jól elfelejtem, és amikor megérkezik, olyan lesz, mintha karácsony lenne

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor remélem, idén augusztusi karácsonyunk lesz! 🤩

      Törlés