Mennyit olvastam 2019-ben?

by - január 07, 2020


Tömérdek mennyiségű évösszefoglaló és évkezdő bejegyzés született már a blogjaimra az elmúlt időszakban. Könyves témában elkészültem már a célokkal, a tavalyi évben beszerzett könyveim összeírásával és a vásólistacsökkentős kihívásra összeállított listámmal is, de olyan típusú bejegyzés még nem volt, amelyben kifejezetten az olvasásaimat veszem számba.

A 2019-es évemben egyértelműen az olvasás volt a legmeghatározóbb dolog. Ettől a tevékenységtől még az érettségire való készülődés sem tántorított el, de akkor érkezett meg igazán a lendület, amikor megnyitottam a Readinspo-t nyár közepén. Ennek köszönhetően vettem részt a The Reading Rush kihíváson és kerültem be a Blogturné Klubba, amelynek jóvoltából rengeteg olyan kötetet vehettem a kezembe, amelyet más körülmények között nem mertem volna megpróbálni.

De nézzük, mennyit is olvastam 2019-ben:

  • összesen 82 könyvet olvastam el
  • ez nagyjából 24 400 oldal
  • 1 folyamatban lévő olvasmányom van
  • 0 könyvet hagytam félbe
Hihetetlenül büszke vagyok ezekre a számokra. Idén minden eddigi évhez képest többet olvastam - az még az eddigi rekordhoz, a 2018-ashoz képest is 46%-al, ami óriási javulás. Mindez nem lett volna lehetséges, ha a körülmények nem állnak mellettem, az egyetem első féléve alatt ugyanis rengeteg szabadidőm volt.

  • az olvasások közül 33 kötetből van saját példányom
  • de 52 könyvet szereztem be
  • 2019-ben olvastam a legváltozatosabb könyveket: a regények mellett rengeteg életmódkönyvet, egy-két drámát, mesét, képregényt, novelláskötetet, memoárt, ismeretterjesztő könyveket, természettudományos könyvet
  • 19 kötet a Blogturné Klubnak köszönhetően került a kezembe
  • 4-et recenziós példányként kaptam kiadóktól
  • 3 kiadóval működtem együtt, és még 8-cal a Blogturné Klubon keresztül
  • 14 olyan könyvet olvastam, melyet magyar származású író írt
  • 3 sorozatot kezdtem el
  • de 5 sorozatot fejeztem be
  • a leghosszabb olvasmányom az Üvegváros volt Cassandra Clare-től
  • a legrövidebb olvasmányom pedig a két Infografika, a Kahlo és az Einstein
  • a legnagyobb kedvencem a New York lányai lett Elizabeth Gilberttől
  • a legnagyobb csalódásom pedig Cassandra Clare-től a Végzet ereklyéi sorozat

2019-ben fantasztikus kötetek kerültek a kezembe, és minden egyes oldalért, élményért, saját példányért és kiadós együttműködésért elképesztően hálás vagyok. 82 kötetnyi és nagyjából 24 000 oldalnyi történettel, gondolattal, tanulsággal több lettem ebben az évben ezeknek köszönhetően.

És végezetül, bár nem kapcsolódik a könyvekhez, de a filmes vonalról is hozok egy kis statisztikát, hogy a jövő évit tudjam mihez viszonyítani.

  • tavaly 84 filmet láttam
  • ebből 17 darab volt 2019-es megjelenésű
  • 327 sorozatepizódot néztem meg
  • ami 22 különböző sorozatot jelent
  • ebből 17-be tavaly kezdtem bele
  • és 5-öt csak folytattam

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

8 megjegyzés

  1. Első ránézésre jónak tűnik az olvasott könyvek vs beszerzett könyvek aránya, de csak első rénézésre :D De amin a legjobban meglepődtem, az a megnézett sorozatepizódok száma. Hogy mennyi??? :O Ha jól számolom az majdnem 250 óra. Mi volt az, ami ennyire megfogott, hogy végignézted az összes évadot? Vagy csak ennyi szabadidőd lenne? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A beszerzett könyvek között több olyan is van, amit korábbi években olvastam már, illetve 2 olyan is, ami érettségi felkészítő kötet. Így talán már annyira nem szörnyű ez az arány. :)

      Pedig ez a 300 szerintem elég kevésnek számít. Azok közül, akiket követek Snitten, van, aki 1100 vagy 1300 körüli sorozatepizódot nézett meg 2019-ben, hozzájuk képest ez semmi. A dologhoz pedig hozzátartozik, hogy filmeket alig nézek, illetve rengeteg olyan is van, ami 20-30 perces epizód, tehát máris csökken az az óraszám, amit kiszámoltál.

      Törlés
  2. Én úgy vagyok vele, hogy a számok csak számok, nem számítanak de... ez azért szép statisztika :) Melyik az-az egyetlen árva folyamatban lévő olvasmányod? 2019-ről maradt vissza?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha na igen, az Elveszett lelkek városa (Cassandra Clare). :D Nagyon nehezen haladok vele, egyszerűen nem köt le, de hamarosan végre befejezem őt is.

      Törlés
  3. 82 hűű! Én évek óta 40-et adok meg a Goodreads Reading Challengén, de még sosem sikerült megugrani :'D
    Gratu :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! ♥ Na igen, ez eddig nekem is elképzelhetetlen volt. :D

      Törlés
  4. Nem semmi adatok! *o*
    Hasonló szép számokat kívánok a 2020-as évedhez is! ;)

    Lillsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, neked is ugyanezeket kívánom! :)

      Törlés