Várólistacsökkentős kihívás | 2020

by - január 06, 2020


2015 óta minden évben részt veszek a Lobo-féle várólistacsökkentős kihíváson. Az egyetlen év, amikor nem sikerült teljesíteni az volt, azóta, ugyan általában az utolsó pillanatban, de mindig időben végeztem az olvasással. Szeretem ezt a kihívást, hiszen az összeállított listám az egész éven végigkísér, és támpontot nyújt, ha éppen nem tudom, milyen kötethez nyúljak hozzá.

Aki esetleg nem tudná, miről is van szó, a kihívás lényege az, hogy az adott év alatt elolvassuk a 12 könyvet az előre összeállított várólistáról. A dolgot kissé nehezíti, hogy olyan köteteket kell választani, amelyek egy évnél régebben szerepelnek az elolvasandók között (tehát ez esetben például nem lehet 2019-es megjelenés). Könnyítésnek viszont össze lehet állítani egy alternatív listát is, így ha az alaplistáról éppen valami nem csúszik, azt a másikról való olvasással ki lehet váltani.

Nézzük, én milyen könyveket válogattam össze a kihíváshoz és miért. :)

Alaplista

  1. Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok
  2. Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó
  3. Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
  4. Cassandra Clare: Mennyei tűz városa
  5. Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz!
  6. Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem
  7. Jenny Han: Örökkön örökké: Lara Jean
  8. Jenny Han: Utóirat: Még mindig szeretlek!
  9. Kerstin Gier: Fellegszálló
  10. Leigh Bardugo: Shadow and Bone – Árnyék és csont
  11. Leigh Bardugo: Siege and Storm – Ostrom és vihar
  12. Rupi Kaur: Tej és méz
A Böszörményi könyvek iszonyat régóta tervben vannak, viszont tavaly végre sikerült beszereznem majdnem a teljes sorozatot, így semmi további akadálya nincs annak, hogy ki is pipáljam őket. A Mennyei tűz városa még tavalyról csúszott át, túl lassan haladtam a sorozattal. Az Ennél zöldebb nem lesz szintén friss szerzemény, nem szeretném, hogy sokat álljon a polcomon. A fiúknak, akiket valaha szerettem többi részéből hamarosan érkeznek a filmek, úgyhogy ideje végre elolvasni a sorozatot. Kerstin Gier műveit imádom, a Fellegszállót pedig még pont nem olvastam tőle. A Leigh Bardugo kötetekből szintén készül a filmes verzió. A Tej és méz körülötti vitából pedig eddig kimaradtam, ideje bepótolni a lemaradást.

Alternatív lista

  1. Andy Weir: Artemis
  2. Böszörményi Gyula: Beretva és tőr
  3. Böszörményi Gyula: Bitó és borostyán
  4. Colleen Hoover: Maybe Someday – Egy nap talán
  5. John Green: Katherine a köbön
  6. Leigh Bardugo: Six of Crows – Hat varjú
  7. Marie Lu: Legend – Legenda
  8. Matt Richards – Mark Langthorne: Bohém rapszódia
  9. Ryder Carroll: A Bullet Journal módszer
  10. Sarah Dessen: Tökéletes
  11. Vekerdi József (szerk.): Buddha beszédei
  12. Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra
Az Artemisbe már egyszer belekezdtem, de csalódás volt, viszont szeretném újra megpróbálni, hátha másképp látom most. A Maybe Someday, a Tökéletes és a Bohém rapszódia friss szerzemények, a Buddha beszédei, a Legenda és a Katherine a köbön viszont iszonyat régi polclakók. A 21 lecke a 21. századrát egy YouTuber ajánlotta, illetve egyetemen is előkerült, a címe pedig nagyon érdekes. A Hat varjúnak a következő részével elvileg turnézom, a Bullet Journal módszer pedig recenziós kötet.


Te is részt veszel a kihíváson? :)

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

2 megjegyzés

  1. Uff. Az én listám az csak nő és nő. Két éve ugyanazt a könyvsorozatot olvasom - Robert Jordantól az Idő Kerekét. Bár anno az Igazság kardját is annyi idő alatt tudtam elolvasni, házimunka és programok mellett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy azért tart ez ennyi ideig, mert nem a megfelelő könyveket olvasod. Talán érdemes lenne egy teljesen más típusú, esetleg rövidebb olvasmánnyal próbálkoznod. :)
      Semmiképp se vedd úgy, hogy "beleszólok", csupán anno én ezzel a módszerrel jöttem ki az olvasási válságból.

      Törlés