50 könyv, amit elolvasnék 2020-ban

by - január 12, 2020


Az idei utolsó évkezdős bejegyzés egy lista arról, mely könyveket szeretném elolvasni 2020-ban. Alapvetően nem szoktam ennyire konkretizálni - főleg nem egy évre előre - az olvasmánylistámat, hiszen sosem úgy alakulnak a dolgok, ahogyan azt olyan gondosan eltervezzük, de Zsebi írása túlságosan megtetszett ahhoz, hogy ezt most kihagyjam. Az effajta listák egyrészt motiválóan hatnak rám, másrészt pedig keretet adnak a következő időszaknak.

Vele ellentétben nem 100, hanem csak 50 darab kötetet szedtem össze. Bár erre az évre én is a 100 könyvet tűztem ki célként, kell hagyni "helyet" a spontán olvasásoknak és új megjelenéseknek is. Végül a könyveket kategóriákra bontottam, és év közben kihúzogatom majd azokat, amelyeket már elolvastam.

Régóta várólistán lévők

Az ősidők óta várólistán porosodó könyvek fogyasztása a tavalyi évemre volt jellemző, de bőven maradt még, amit lehúzhatok róla.

  • Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz
  • John Green: Katherine a köbön
  • Naomi Novik: Ezüstfonás


Magánkönyvtár-fogyaszás

Szintén célként tűztem ki idén, hogy a jelenleg 56%-on álló magánkönyvtár-olvasottságomat feltornázzam annyira, amennyire csak lehet. Mellesleg az ebben a bejegyzésben szereplő kötetek többségéből van saját példányom, így ez előreláthatólag jól fog alakulni.

  • Marie Lu: Legenda sorozat (Legenda, Született tehetség, Bajnok)
  • Jenny Han: A fiúknak, akiket valaha szerettem sorozat (A ​fiúknak, akiket valaha szerettem, Utóirat: Még mindig szeretlek!, Örökkön örökké: Lara Jean) 
  • Colleen Hoover: Maybe Someday – Egy nap talán 
  • Matt Richards – Mark Langthorne: Bohém rapszódia
  • Leigh Bardugo: Six of Crows – Hat varjú
  • Leigh Bardugo: Grisa trilógia (Árnyék és csont, Ostrom és vihar, Pusztulás és felemelkedés) ✓


Hirtelen felindulásból elkövetett várólistára helyezés

Ez legtöbbször olyan olvasmányokat jelent, amelyeket a könyvtári körutaimon meglátok, felkapok és végül magammal is viszek.

  • Beth Kempton: Wabi Sabi 
  • Chloe Benjamin: A halhatatlanok 
  • Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra


Kedvencek

Egészen pontosan olyan könyvek, amelyeknek az íróját nagyon-nagyon szeretem, és fogyasztani szeretném az életművüket.

  • Elizabeth Gilbert: Eat, Pray, Love – Ízek, imák, szerelmek
  • Kerstin Gier: Fellegszálló
  • Mary E. Pearson: Tolvajok tánca
  • Sarah Dessen: Tökéletes


Népszerű sorozatok

Nem vagyok az a típus, aki csak azért kerül valamit, mert az népszerű, hiszen általában a dolgok azért válnak közkedveltté, mert tényleg jók. Idén különösen sok olyan történettel tervezek megismerkedni, amivel eddig nem volt időm/lehetőségem. Az itt szereplők közül ráadásul néhányat tavaly be tudtam szerezni.

  • Cassandra Clare: Elveszett lelkek városa ✓
  • Cassandra Clare: Mennyei tűz városa 
  • Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek sorozat (Az angyal, A herceg, A hercegnő)
  • Sarah J. Maas: Throne of Glass – Üvegtrón
  • Sarah J. Maas: Tüskék és rózsák udvara sorozat (Tüskék és rózsák udvara, Köd és harag udvara, Szárnyak és pusztulás udvara, Fagy és csillagfény udvara)
  • Böszörményi Gyula: Ambrózy báró esetei sorozat (Leányrablás Budapesten, A Rudnay-gyilkosságok, Beretva és tőr, Ármány és kézfogó, Bitó és borostyán, Nász és téboly, Szer'usz világ)


Blogturné és recenzió

Vagyis egész egyszerűen azok a könyvek, amelyekre a Blogturné Klub keretében tettem szert, illetve a kiadóktól kapott recenziós kötetek.

  • Ryder Carroll: A Bullet Journal módszer ✓
  • Cassandra Clare: Az árnypiac kísértetei 
  • Erin Watt: When It's Real – Igazán szerelem ✓
  • Jennifer Mathieu: Moxie, ​avagy a vagány csajok visszavágnak
  • Karen M. McManus: Tartsd meg a titkot 
  • Kevin Lynch: Steve Jobs 
  • Marie Lu: The Young Elites – Az ifjú kiválasztottak
  • Margaret Atwood: Testamentumok ✓
  • Rupi Kaur: Tej és méz 
  • Rupi Kaur: A nap és az ő virágai 
  • Solti Gabriella: Hogyan működik a bank? 

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

30 megjegyzés

  1. Nagyon szuper könyveket válogattál össze *-* A Hat varjú című könyv a tavalyi évben az egyik kedvenc olvasmányom volt, ne halasztgasd sokáig, mert szerintem te is imádnád :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bardugo könyveiről az utóbbi időben kizárólag jókat hallottam, alig várom, hogy végre legyen időm rájuk. *-*

      Törlés
  2. Jó könyveket válogattál össze :)
    Kíváncsi vagyok, hogy neked hogy fognak tetszeni az Ambrózy kötetek. Olvastál már Böszörményitől vagy ez lesz az első próbálozásod. A Tolvajok táncát én is el szeretném olvasni, mert most felyeztem be Az árulás szépségét, és egyszerűen nem tudok hova lenni a gyönyörtől ^^ A Grishaverzum rám is idén vár, bár én már olvastam az első két részét, bár a Hat varjú már egy ideje a polcom boldog lakója. Most már legalább kevesebb indokom van a halogatásra :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, eddig halogattam Böszörményit, de most már ennek vége. Főleg, hogy jön a következő kötet, amire a Blogturné Klubban le is szeretnék csapni. :)
      Fhuu a Fennmaradottak krónikái sorozat a tavalyi évem nagy felfedezése volt, úgyhogy pontosan tudom, miről beszélsz. :D Idén ráadásul jön a Tolvajok tánca második része.

      Törlés
    2. Komolyan jön a második része? :O Erre most táncot lejtenek a hajszálaim is. Ennél jobb hírrel nem is szolgálhattál volna ^^

      Törlés
    3. Ráadásul valamikor tavasszal. ;)

      Törlés
  3. Nagyon jók ezek a könyvek!
    A Tej és méz már régóta a radaromon van, de a Wabi Sabi is nagyon szupernek tűnik! :D
    Én sokkal többet szeretnék idén olvasni, de egyelőre be kell hoznom magam a sorozataimmal, sajnos azok prioritást élveznek a könyvekkel szemben, de majd nyáron! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezekről mindenképp írni fogok majd posztot is. :)

      Törlés
  4. Nagyon ígéretes lista ;) Évek óta kíváncsi vagyok a Farkas Lívia: Ennél zöldebb nem lesz c könyvre, csak valahogy soha nincs benn a könyvtárban:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen... Valaki azt írta nekem, hogy már kapni sem lehet, csak használtan.

      Törlés
  5. Szép kis lista, sok érdekes könyv! Kettő az én listámon is fent van, bár idén szigorú könyv stopot rendeltem el, mert nem férek el az "elolvasandó" polcon. Az egyik, amiről eddig sokat olvastam és nagyon-nagyon szeretném, így MINDEN vélemény érdekel róla, az Beth Kempton Wabi Sabi könyve. Már maga a szemléletmód egy fél mondatban is szimpatikus. A másik az Ízek, imák, szerelmek. Szerintem ez egy kötelező női kaland, mondom ezt úgy, hogy még nem olvastam, de a film megfogott. Valószínűleg a könyv ennél sokkal mélyebb. A kíváncsiságom harmadik tárgya pedig A Bullet Journal módszer. Szerintem ez egy olyan téma, amit nem kifejezetten kell "tanítani", inkább csinálni érdemes, de azért persze mozgatja a fantáziámat, mit is rejt a könyv. Utóbbit még csak nálad láttam, szóval mindenképp érdekel, hogy tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bujo könyvet már el is olvastam, nagyon meglepődtem a tartalmán. Hamarosan a posztot is megszülöm végre, talán még ma. :)

      Törlés
  6. Szép kis lista, sok sikert az elolvasásukhoz!❤

    Lillsz

    VálaszTörlés
  7. Én tavaly olvastam az Ezüstfonást, akkor és ott szerettem bele Naomi Novik stílusába. Remélem, neked is tetszeni fog! A 21 lecke a 21. századra elgondolkodtató, semmiképp sem könnyű olvasmány. Én kicsit mindig elámulok rajta, hogy az emberiség milyen szintre sikerült fejlődjön, az persze megint más kérdés, hogy ez előnyére válik-e...
    Kíváncsian várom majd az értékeléseidet ezekről (is) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én Noviktól már olvastam a Rengeteget, az nagyon élvezetes volt. :) A stílusát meg kell szokni, eleinte furcsa volt, hogy ennyire tárgyilagosan ír, de csodálatos világot teremtett. Nem tudom, hogy ezt olvastad-e már, de ha nem, én csak ajánlani tudom, a fülszöveg alapján érdekesebb a történet, mint az Ezüstfonásé. :D

      Törlés
  8. Örülök, hogy tetszett a listám! :D

    Nagyooon jó könyveket válogattál ki, a Hat varjú és a Lara Jean trilógia nagyon nagy kedvenceim! <3

    VálaszTörlés
  9. Én személy szerint nagyon el vagyok maradva a terveimmel, 2019 semmilyen szempontból nem az én évem volt. Bár én még nem listáztam, hogy po tosan miket is szeretnék olvasni idén, az biztos, hogy a könyvespolcom még nem olvasott darabjai egytől-egyig rajta lesznek, főleg mpst, hogy rengeteg új könyvvel gyarapodtam!
    Neked sok sikert, hogy év végére mindent el tudj olvasni a listádról és nagyon várom róluk a beszámolókat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is várom a te könyves posztjaidat! :) Örülök, hogy bele mertél vágni valami újba.

      Törlés
  10. Haha! Azért akadnak közös pontok, pl a Dream válogatások között. Párat én is beterveztem ezek közül. Valamint szerettem volna én is egy ilyen listát összeírni, de akárhányszor ránéztem a polcomra, hogy mit szeretnék és hogyan... elborzadtam és inkább hagytam. Idén kicsit spontánabbnak kell lennem, túlságosan "belistázódtam".
    Küldöm az energiát és az időt, hogy minden terved sikerüljön! No, meg várom a róluk készült értékeléseket ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Én nem tudok listák nélkül élni, már lassan az életem minden területe listákba lesz szedve. :D

      Törlés
  11. Sok könyvet találtam, ami vagy nálam is várólistás vagy már elolvastam őket. A Pokoli szerkezetek és a Tüskék és rózsák udvara sorozatot nagyon ajánlom! Nálam hatalmas kedvencek lettek ^^
    Kíváncsian várom az értékeléseket :)

    VálaszTörlés
  12. Sok sikert hozzájuk! 😊
    Sok könyvecske felbukkant benne amiket már olvastam, de ami szemen szúrt az a Fellegszálló.😍 Nagyon nagy kedvencem nekem is az írónő és amit ebben a könyvében is "leművel"... Imádom! 😍
    A téli időszakokra tervezném az olvasását😉🤗

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :)
      Sajnos pont az ünnep után tudtam meg, hogy karácsonyi hangulatú, úgyhogy várhatok vele egy évet. Pedig már milyen régóta várólistás... :/ Bár nem mintha nem lenne addig mit olvasnom.

      Törlés
  13. Szia! Jó kis lista, több kötet nálam is olvasásra vár már elég régóta. A Testamentumokra (ennek az értékelésébe bele ia olvasok ;) ), Bohém rapszódiára, Ezüstfonásra én is szeretnék még idén sort keríteni, a Pokoli szerkezeteket és az Ambrózy báró sorozatot pedig csak ajánlani tudom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Testamentumok egyszerűen tökéletes, én meg azt ajánlom. ;)

      Törlés