Félévi összegzés | 2022

by - augusztus 10, 2022


Bár már bőven túl vagyunk az év felén, még mindig lógok egy félévi összegzővel – hogy nektek, vagy inkább csak magamnak, az maradjon költői kérdés. Tavaly decemberben még egy rövid évlezáró vagy -köszöntő bejegyzést sem sikerült kipréselnem magamból, ezért ezt a cikket valamiféle pótlásnak is szánom. És közben egyfajta ígéretnek a változásra. Fontos ugyanis számomra, hogy a blog ne csak könyvértékelések végeláthatatlan sorozatából álljon. Az elmúlt időszakban viszont képtelen voltam a Blogturnés bejegyzéseken kívül mással is foglalkozni, ezért maradtam el az ehhez hasonló, lazító bejegyzésekkel. Ha kíváncsiak vagytok, mi volt ennek az oka, a személyes oldalamon kifejtettem.

Az alábbi, összegzést segítő kérdéseket a Mid-Year Freak Out Book TAG-ból vettem, de kissé átfogalmaztam és átrendeztem őket a saját ízlésem szerint. A terveim alapján a későbbiekben is ezt a sémát fogom használni. Na de lássuk, milyen volt a félévem könyvekben!


A félév kedvenc olvasmányai

A Libri Kiadó egyik tavalyi megjelenése, a Gondolkodj úgy, mint egy szerzetes toronymagasan vert számomra minden idei olvasmányt. Jártak a kezemben fantasztikus könyvek, de olyan aligha, ami ekkora hatást gyakorolt volna rám. Vonzó számomra az a fajta életfelfogás, amit Jay Shetty, a szerzője közvetít, és rengeteg gondolatot találtam benne, amellyel tudok azonosulni.

A másik említésre méltó élményem Margaret Atwood legfrissebb magyar nyelvű megjelenése, a Rendbomlás. Ez formailag novelláskötet, gyakorlatilag azonban minden novellának ugyanaz a főszereplője, és ennek a karakternek az élettörténetét követjük nyomon bennük.


Legnagyobb csalódás

Erin Watt legújabb stand alone kötetétől, az Egy kis apróságtól nagyon sokat vártam, de sajnos alig kaptam tőle valamit. Ha nem a Blogturné keretében kezdtem volna el olvasni, valószínűleg félbehagytam volna az első fejezet után. Egyszerűen nem tudtam kapcsolódni a főszereplővel, és ez élvezhetetlenné tette számomra az egész regényt.


Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Marissa Meyer híres Holdbéli krónikáinak az első része, a Cinder csak tavaly került először a kezembe. Teljesen elvarázsolt – szerelmes lettem a történetébe, a világába és a karaktereibe is. A négykötetes sorozat utolsó része idén jelent meg magyar nyelven, így egyértelműen ez az, amit az elmúlt félévben felhalmozott könyvek közül a legjobban várok, hogy sorra keríthessem.


Legjobban várt megjelenés az év második felére

Leigh Bardugo Grisaverzumából származik az olvasói pályafutásom egyik kedvenc könyvszereplője: Nyikolaj Lantsov. Drága szerzőnőnk (aki előtt térdre borulnék emiatt) pedig egy kétkötetes sorozatot szentelt a karakternek. Évek óta várom a King of Scars megjelenését, és most végre az a hír járja, hogy idén év végén már kezünkben foghatjuk magyar nyelven.


A félév legjobb könyvértékelése

Nemrég elkezdtem visszamenőleg is kijavítgatni a már publikált bejegyzéseimben előforduló elgépeléseket. Ekkor olvastam újra a Variációk egy párra értékelését is. Az írása közben annyira elkapott a lendület, hogy még egy vers is megfogalmazódott bennem (pedig nagyon távol áll tőlem a műfaj mind alkotóként, mind olvasóként). Kiemelkedően jó értékelést nem írtam, de ha mindenképpen választani kellene egyet, ezt emelném ki.


A félév legjobb filmadaptációja

Sarah Dessen már csaknem tíz éve a kedvenc szerzőim közé tartozik, és végre egyre többen kezdenek el felfigyelni rá. Tavasszal adta ki a Netflix például az egyik regénye, az Álom két keréken alapján készült filmjét. Szerintem fantasztikus lett: nemcsak jól megfogta és leképezte a könyv lényegét, hanem egy önállóan is nézhető, értékelhető produkciót hozott létre. Ebben a bejegyzésben jobban is kifejtettem a véleményemet róla.


A félév legszebb borítója

Nem könnyű választani Stacey Halls Mrs. England-je és Bridget Collins Árulásokja közül, de az utóbbi győzött. Természetesen mindkettő 21. Század Kiadós, KULT-könyves megjelenés – az utóbbi években sorra kápráztatnak el a szebbnél szebb kiadványaikkal. 


Olvasmánylista az év második felére

A Blogturnékat nem látom egy félévre előre, így csak azokat listázom, amelyeket saját szórakozásra tervezek el- vagy újraolvasni.

  • Julia Quinn: A herceg és én (Bridgerton 1.)
  • George Orwell: 1984
  • Guillaume Musso: A párizsi apartman
  • Colleen Hoover: Túl késő
  • Jenifer Mathieu: Moxie - A vagány csajok visszavágnak
  • Edith Eva Eger: A döntés


Ti mit vártok az év hátralévő részétől?


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés