Augusztusi Read-A-Thon – Lezárás & Tapasztalatok

by - szeptember 01, 2024


Augusztus elején egy őrült gondolatom támadt: mi lenne, ha a hónap 31 napja alatt elolvasnék 31 könyvet?

Jelentem, a kitartásomnak, gondos tervezésnek, tudatosságnak és a rövid, gyorsan olvasható könyveimnek (amelyeket eleve időszerű volt újraolvasni), a kihívást nem is volt olyan lehetetlen teljesíteni, mint amilyennek elsőre tűnt.

Arról, hogy kezdetben miért vágtam bele, ebben a bejegyzésben beszélek bővebben, illetve itt a köztes tapasztalataimat is megosztottam veletek – amelyek egyébként továbbra is érvényesek. Ma pedig arról lesz szó, mit nyertem ezzel a kihívással és fogok-e hasonlót indítani a jövőben. Megosztom veletek továbbá a teljes olvasmánylistámat a pontos dátumokkal, valamint néhány mondatban beszélek pár konkrét könyvről is.


Eredmények

Az első és legfontosabb, amit elértem ezzel a kihívással az, hogy reálissá vált az év elején kitűzött 150 könyves célom. Az első félévben rettenetesen haladtam, és júliusban mindössze 30%-os teljesítésen álltam az akkor ideális 50-60% helyett. Az augusztust 84 elolvasott könyvvel zártam, amivel 56%-os teljesítésre zárkóztam fel. Ha innentől kezdve minden hónapban elolvasok 16,5 könyvet, az év eleji (és egyébként évek óta dédelgetett) célomat el fogom érni.

Rendkívül pozitív hozadéka volt még a kihívásnak, hogy hosszú ideje halogatott olvasmányokra vettem rá magam miatta. Régóta tartoztam magamnak például az Evelyn Hugo hét férjével, Matt Haig könyveivel, vagy éppen az Atomi szokásokkal. Illetve mivel blogturnés könyvet csak keveset olvastam, sok esetben a polcomon porosodó kötetekhez kellett nyúlnom, amivel 71-ről 75%-ra tornáztam fel a saját könyveim olvasottságának arányát. Emellett a választásaimban igyekeztem a várólistacsökkentős kihívásokat is fókuszban tartani, tehát ezekkel is rengeteget haladtam.

Abban biztos vagyok, hogy ennyire hosszú, sok időt felemésztő és sokat követelő kihívást nem szeretnék végezni a jövőben, még a fent felsorolt örömök ellenére sem. Viszont továbbra is imádom a Read-A-Thon koncepcióját, és nem kizárt, hogy innentől kezdve igyekszem minden évben feldobni vele a nyaraimat.



Olvasmánylista

  1. J. K. Rowling: Harry Potter à l'école des sorciers (2023. augusztus 2., 08:43 → 2024. augusztus 1., 05:55)
  2. Harry Potter Varázsalmanach (2024. augusztus 1., 15:43 → 2024. augusztus 2., 13:36)
  3. Ali Hazelwood: A szerelem elmélete (2024. augusztus 2., 09:00 → 2024. augusztus 3., 13:29)
  4. Ali Hazelwood: Eszméletlen szerelem (2024. augusztus 3., 19:49 → 2024. augusztus 4., 15:16)
  5. Brianna Wiest: Te magad vagy a hegy (2024. augusztus 4., 18:14 → 2024. augusztus 5., 22:13)
  6. Jenna Evans Welch: Love & Olives – Szantorini történet (2024. augusztus 5., 09:28 → 2024. augusztus 6., 22:58)
  7. J. K. Rowling: Grindelwald bűntettei (2024. augusztus 3., 16:16 → 2024. augusztus 7., 12:34)
  8. Lindsay Squire: Földmágia (2024. augusztus 3., 16:36 → 2024. augusztus 7., 17:34)
  9. Jenna Evans Welch: Love & Luck – Szerencsés szerelem (2024. augusztus 7., 08:22 → 2024. augusztus 8., 01:51)
  10. Taylor Jenkins Reid: Evelyn Hugo hét férje (2024. augusztus 8., 01:55 → 2024. augusztus 8., 17:31)
  11. Matt Haig: Miért érdemes életben maradni? (2024. augusztus 9., 02:30 → 2024. augusztus 9., 05:58)
  12. Roxie Nafousi: Manifesztáció (2024. augusztus 10., 01:32 → 2024. augusztus 10., 05:24)
  13. Wellness almanach (2024. augusztus 8., 03:05 → 2024. augusztus 10., 19:29)
  14. Zoe Sugg: Girl online (2024. augusztus 10., 14:50 → 2024. augusztus 11., 12:59)
  15. Fodor Ákos: Buddha Weimarban (2024. augusztus 11., 13:22 → 2024. augusztus 11., 13:44)
  16. Viktor E. Frankl: Az élet értelméről (2024. augusztus 12., 12:18 → 2024. augusztus 12., 18:31)
  17. Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten (2024. augusztus 12., 15:26 → 2024. augusztus 13., 17:41)
  18. Katharina Neuschaefer: A világ legszebb mondái (2024. augusztus 11., 18:23 → 2024. augusztus 14., 14:58)
  19. Lindsay Squire: Természetmágia (2024. augusztus 11., 18:00 → 2024. augusztus 15., 17:45)
  20. Agatha Christie: Halál a Níluson (2024. augusztus 15., 09:16 → 2024. augusztus 16., 16:33)
  21. Alison Davies: The Stories Behind Astrology (2024. augusztus 2., 17:28 → 2024. augusztus 17., 18:59)
  22. Rebecca Yarros: In the Likely Event – Abban az esetben (2024. augusztus 14., 09:12 → 2024. augusztus 18., 10:51)
  23. Phoebe Garnsworthy: Napi rituálék (2024. augusztus 19., 18:08 → 2024. augusztus 19., 20:51)
  24. Sue Lynn Tan: Heart of the Sun Warrior – A Napharcos Szíve (2024. augusztus 19., 08:43 → 2024. augusztus 24., 13:08)
  25. James Norbury: Nagy Panda és Kicsi Sárkány (2024. augusztus 24., 13:24 → 2024. augusztus 24., 13:36)
  26. James Norbury: Az utazás (2024. augusztus 24., 13:42 → 2024. augusztus 24., 14:00)
  27. James Norbury: A macska, aki zent tanított (2024. augusztus 24., 14:18 → 2024. augusztus 24., 14:44)
  28. Finy Petra: Kerti szonáta (2024. augusztus 26., 08:16 → 2024. augusztus 26., 22:11)
  29. Shunmyo Masuno: Az egyszerű élet művészete (2024. augusztus 26., 23:42 → 2024. augusztus 27., 10:35)
  30. Shunmyo Masuno: Nyugalom (2024. augusztus 27., 11:40 → 2024. augusztus 27., 15:13)
  31. James Clear: Atomi szokások (2024. augusztus 24., 17:37 → 2024. augusztus 28., 21:48)


Könyvajánlók


Ali Hazelwood: A szerelem elmélete & Eszméletlen szerelem

Megvallom, a túlzottan romantikus, spicy részekkel teletűzdelt olvasmányok nem éppen a kedvenceim, főleg mostanában. Ali Hazelwood regényei is csak amiatt keltették fel az érdeklődésemet, mert piedesztálra állítanak különböző tudományterületeket, amellyel abszolút tudok azonosulni. A ​szerelem képlete (az első könyve) egyáltalán nem nyűgözött le, de ha már volt időm és lehetőségem, folytattam a sort ezzel a kettővel – és milyen jól tettem! A szerelem elméletében és az Eszméletlen szerelemben már sokkal bátrabban vonja bele a tudományt a szövegbe, amitől hitelessé és értékesebbé válnak ezek az egyébként klisés történetek. A szerelem elmélete például különösen fontos témákat ragad meg, többek között az extrém önértékelési problémáról beszél nekünk.


Jenna Evans Welch: Szantorini történet & Szerencsés szerelem

A szerző legismertebb regényét, a Firenzei ​nyárt 2019-ben olvastam el, és minden kisebb-nagyobb negatívuma ellenére nem maradt meg bennem rossz élményként. Akkor eldöntöttem, hogy ha úgy hozza az élet, a sorozat másik két tagjára sem fogok nemet mondani. Idén több figyelmet fordítok arra, hogy fogyasszam a várólistámat, és a szezonális regényeket a megfelelő időszakban olvassam el, így kerítettem sort Jenna Evans Welch maradék két könyvére is. Végeredményben pedig ugyanazt tudom mondani róluk, mint a Firenzei nyárról: ahhoz képest, hogy nem a műfaj gyöngyszemei, meglepően kellemes és szívmelengető élményt nyújtanak. Szerettem olvasni őket és nem tartom kizártnak, hogy a jövőben előszedjem őket újra egy-kétszer.


Taylor Jenkins Reid: Evelyn Hugo hét férje

Nagyon régóta tartoztam magamnak Evelyn Hugo történetével. Évek óta remek értékeléseket olvasok róla, de Taylor Jenkins Reid eddig 4 megjelent könyve közül kettőt egyáltalán nem szerettem (köztük például a hasonlóan népszerű Daisy Jones & The Six-et sem), így nem ok nélkül tartottam tőle, hogy ez sem fog tetszeni. Nem így történt. Nem mondom azt, hogy az évem kiemelkedő élménye lett volna, de megérintett és élvezettel követtem az események alakulását.


Matt Haig: Miért érdemes életben maradni?

Előfordult, hogy beszéltem már nektek a depressziómról. Nem csinálok belőle titkot, hiszen nem szégyen, nagyon sokan átesnek rajta az életük egy pontján, és az efféle tartalmak csak segítenek normalizálni, helyén kezelni a helyzetet – akár az elszenvedőjének, akár a környezetének. Előbb-utóbb memoárt is szeretnék írni arról, min mentem keresztül és miért alakult ki nálam, de ez vélhetően csak az íróasztalfiókot fogja gazdagítani. Matt Haig viszont nem így döntött, miután elkészítette a saját memoárját. Elképesztően érzékletesen és őszintén számol be mindarról, amit átélt, ahogyan hatott rá a betegség, és egyúttal megpróbál valamiféle támpontot is nyújtani az érintetteknek. Ajánlom mindazoknak, akik átéltek hasonlót, vagy éppen nem, de szeretnének többet megtudni róla.


Roxie Nafousi: Manifesztáció

Nafousi elképesztő munkáját 2022-ben olvastam először, és akkor írtam is róla egy kevésbé lelkes hangvételű véleményt ahhoz képest, mint amilyet most írnék. Olyan hatással volt ugyanis rám ez a könyv, mintha először olvastam volna, és olyan mélységeit láttam meg, amelyek elsőre valószínűleg elkerülték a figyelmemet. Vagy szimplán most értem meg annyira, hogy teljesen befogadjam ezt a nézőpontot. Az a helyzet, hogy én mélyen hiszek az agyunk teremtő erejében, és kisebb-nagyobb dolgokkal a saját bőrömön is tapasztaltam már a manifesztáció erejét. Nafousi azonban sokkal magasabb szinten űzi ezt, és a javaslatait részletekbe menően ki is fejti ebben a könyvben.


Lindsay Squire: Földmágia & Természetmágia

Néhány éve nézőponttágítás céljából került a kezembe Lindsay Squire Természetmágia című könyve, és végtelenül lenyűgözött. Nem érdekel kifejezetten a wicca vallás/kultúra, de a mögötte álló gondolatvilág, az elvek és rituálék csodálatosak. Mindennek az alapja a természet tisztelete, a vele való harmónia, valamint a manifesztáció. Nem vagyok vallásos, hívő alkat, de a spiritualitásnak erről a formájáról el tudom képzelni, hogy fokozatosan beillesszem az életembe. A szerzőnek több könyve is megjelent már ebben a témakörben, de magyarul csak ez a kettő elérhető (a harmadik szeptemberben érkezik).


Finy Petra: Kerti szonáta

Nem kedvelem azt a stílust, amelyben több magyar kortárs szerző, például Kemény Zsófi vagy Grecsó Krisztián könyvei készülnek. Ám, érdekes módon annak ellenére, hogy ezt a vonalat Finy Petránál is érzékelem, mégsem váltja ki bennem ezt az ellenérzést. Eddig csak a Marlenkát olvastam tőle, és bár nem volt kifejezetten maradandó élmény, szerettem volna próbát tenni másik regényével. A Kerti szonátát viszont, amilyen nehezen vettem rá magam, annyira imádtam! A hazai kommunizmus összeomlásának küszöbén játszódik, és érdekesen vegyíti a rendszer okozta mélységes fájdalmat (pl. koncepciós perek, besúgók) a klasszikus magyaros életképre való nosztalgiával (pl. tv paprikamajszolás, trabantok).


És most ti jöttök: meséljetek, milyen könyveket olvastatok a nyáron? 😊


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

6 megjegyzés

  1. De ügyes vagy, hogy teljesítetted ezt a kihívást! <3 Nagyszerű eredményeket értél el!
    Én egész nyáron olvastam 28 könyvet (+ a szakmai ártalom meg a kutatások), de rengeteg szuper élménnyel gazdagodtam. *-*
    Amikor éppen nem volt nekem se semmi sürgető, akkor lekaptam teljesen random egy ezer éve ott porosodó kötetet, és nem értem, miért nem olvastam eddig! Nekem ez a Virágot Algernonnak volt. <3
    Köszi, hogy tudósítottál erről a kihívásról nekünk! <3

    Millió puszi,
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm. ☺
      Igen, kicsit nagyobb figyelmet szentelek a számoknak, mint kellene, de remélem, ha tényleg sikerül év végén elérni a 150 könyvet (már legalább 3 éve akarom), akkor le tudok tenni erről. :D Plusz én nyaranta szándékosan nem szervezek programokat a hőség miatt, és most sokat voltam szabin is, szóval bőven volt időm olvasgatni.
      Örülök, hogy neked is ilyen jó élményeid voltak és hogy átérzed, milyen jó olyan kincsekre bukkanni, amelyek amúgy már több éve porosodnak a polcodon. ☺

      Törlés
  2. Úgy örülök, hogy sikerült teljesítened ezt a kihívást, nagyon drukkoltam neked! ❤️ Légy nagyon-nagyon büszke magadra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon kedves tőled, köszönöm szépen! 😍💛

      Törlés
  3. Gratulálok! Ügyes vagy :) Inspiráló ötlet! Jó lenne egyszer nekem is megvalósítani hasonlót, például egy hónapig semmi új könyv, csak a polcon lévők, azokból is mondjuk az 5+ évesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen :) Na de ennyi jó megjelenés mellett ez szinte lehetetlen! 😁

      Törlés