Augusztusi Read-A-Thon – 31 könyv 31 nap alatt

by - augusztus 09, 2024


Idén nyáron sokat gondolkoztam azon, hogyan lehetne fellendíteni a blogot úgy, hogy mind a magam, mind a ti számotokra izgalmasabb legyen. Az elején, a blog indulásakor sokkal jobb voltam ebben – de tény, hogy azóta rengeteg dolog megváltozott. Én magam is ezerszer elfoglaltabb vagyok, és sajnos a potenciális olvasóközönség is rohamosan szűkült a könnyű, gyors és addiktív tartalomfogyasztási lehetőségek előretörésével (nem csak a TikTokra célzok). De az igazság az, hogy én sosem azért foglalkoztam ezzel, hogy olvassanak, hanem mert ez számomra épp olyan alkotási forma, mint másnak a festés vagy a horgolás – kikapcsol és feltölt.

A lényeg, hogy én is szeretnék színesebb tartalmakat készíteni a könyvértékeléseknél, ötletelés közben pedig a saját archívumomban is kutattam. És találtam egy olyan bejegyzést, amit mind az olvasók, mind én egyformán imádtunk: a Reading Rush Kihívást. Először 2019-ben, majd 2020-ban vettem részt rajta, a cél pedig az volt, hogy egy hét alatt 7 könyvet olvassak el. A kiválasztásukat ráadásul egy szempontrendszer is korlátozta, ami némileg megfűszerezte az egészet. Sajnos a kihívást már évek óta nem indították újra, és őszintén szólva ezt rettenetesen bánom, nagyon szívesen részt vettem volna rajta minden évben. De aztán rájöttem, nem kell külső szervező ahhoz, hogy részt vegyek Read-A-Thon-jellegű kihíváson.

Ezen gondolat mentén elkeztem nézegetni a naptáramat, mikor tudnék két, három, esetleg négy napot arra szánni, hogy véghezvigyek egy saját Read-A-Thont. Majd egy őrült gondolatom támadt. Ekkor már úgy alakult, hogy mind augusztus elsején, mind másodikán, mind harmadikán sikerült befejeznem egy könyvet... és az jutott eszembe, mi lenne, ha ez a hónap minden egyes napján így történne? Hiszen eleve rettenetesen le vagyok maradva az olvasással ahhoz, hogy meglegyen az év végére kitűzött 150 könyv, ami valószínűleg már csak idén megvalósítható, mivel a jövő évtől már aktívan háztartást tervezek vezetni, karriert építeni, önmegvalósítani. Hát, így vágtam bele ebbe az ambíciózus vállalkozásba. 😉

A cél: augusztus 31 napja alatt befejezni 31 könyvet

Persze mivel felnőtt, dolgozó ember vagyok, aki egyben épp egy kurzust végez, gyakorol egy programnyelvet és tanul három másik nyelvet, ráadásul igyekszik minőségi időt tölteni a párjával, és mindemellett az újonnan feltámadt Hogwarts Legacy-függőségének is teret adni, némi könnyebbséget azért muszáj megengednem magamnak. A következő szabályokat / irányelveket fektettem tehát le ehhez a Read-A-Thonhoz:

  • nem fogok arra törekedni, hogy minden napra jusson egy olvasmány – a lényeg csak az, hogy a hónap végén 31 db elolvasott könyvem legyen, és ha ez azt jelenti, hogy egy nap elolvasok három rövidet azért cserébe, hogy később egy hosszabbat több nap alatt fejezzek be, az teljesen rendben van
  • az extrém rövid, fél óra alatt elolvasható, gazdagon illusztrált könyvek ugyanúgy számítanak, és túltengésben is lesznek
  • nem nehezítem a dolgomat külön szempontrendszerrel


A lista

Nem szeretném magam korlátok közé szorítani egy előre összeállított olvasmánylistával, de fontos, hogy lássam a lehetőségeimet. Összeszedtem hát magamnak néhány olyan címet, amihez könnyedén hozzáférek (mert például megvan a polcomon), és/vagy rövid, gyorsan olvasható, esetleg egyéb kihíváshoz kell, tehát több legyet ütök vele egy csapásra. De mivel már jócskán benne vagyunk a hónapban, van néhány könyv, amit máris elolvastam, ezeket mutatom most, dátummal:

  1. J. K. Rowling: Harry Potter à l'école des sorciers (2023. augusztus 2., 08:43 → 2024. augusztus 1., 05:55)
  2. Harry Potter Varázsalmanach (2024. augusztus 1., 15:43 → 2024. augusztus 2., 13:36)
  3. Ali Hazelwood: A szerelem elmélete (2024. augusztus 2., 09:00 → 2024. augusztus 3., 13:29)
  4. Ali Hazelwood: Eszméletlen szerelem (2024. augusztus 3., 19:49 → 2024. augusztus 4., 15:16)
  5. Brianna Wiest: Te magad vagy a hegy (2024. augusztus 4., 18:14 → 2024. augusztus 5., 22:13)
  6. Jenna Evans Welch: Love & Olives – Szantorini történet (2024. augusztus 5., 09:28 → 2024. augusztus 6., 22:58)
  7. J. K. Rowling: Grindelwald bűntettei (2024. augusztus 3., 16:16 → 2024. augusztus 7., 12:34)
  8. Lindsay Squire: Földmágia (2024. augusztus 3., 16:36 → 2024. augusztus 7., 17:34)
  9. Jenna Evans Welch: Love & Luck – Szerencsés szerelem (2024. augusztus 7., 08:22 → 2024. augusztus 8., 01:51)
  10. Taylor Jenkins Reid: Evelyn Hugo hét férje (2024. augusztus 8., 01:55 → 2024. augusztus 8., 17:31)
  11. Matt Haig: Miért érdemes életben maradni? (2024. augusztus 9., 02:30 → 2024. augusztus 9., 05:58)


Most nézzük a terveimet fontossági sorrendben, tehát élén azokkal, amelyeket biztosan el fogok olvasni. Szándékosan többet soroltam fel, mint amennyire szükség van a teljesítéshez, hiszen intuitívan, az aktuális kedvem szerint választok majd közülük:

  1. Alison Davies: The Stories Behind Astrology
  2. Wellness almanach
  3. James Norbury: Nagy Panda és Kicsi Sárkány
  4. James Norbury: Az utazás
  5. James Norbury: A macska, aki zent tanított
  6. Fodor Ákos: Buddha Weimarban
  7. Viktor E. Frankl: Az élet értelméről
  8. Lindsay Squire: Természetmágia
  9. James Clear: Atomi szokások
  10. Matt Haig: Éjfél Könyvtár
  11. Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam
  12. Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 2.
  13. Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 3.
  14. Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 4.
  15. Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 5.
  16. Roxie Nafousi: Manifesztáció
  17. Finy Petra: Kerti szonáta
  18. Zoe Sugg: Girl online
  19. Nagy Gusztáv: Web programozás alapismeretek
  20. Serfőző Péter: Branding és a vizuális válasz
  21. Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten
  22. Rebecca Yarros: In the Likely Event – Abban az esetben
  23. Meg Shaffer: The Wishing Game – Kívánságok játéka
  24. Sue Lynn Tan: Heart of the Sun Warrior

A tervem az, hogy mindenképp tájékoztatlak benneteket a kihívás állásáról és eredményéről, de nem ezt a bejegyzést frissítve, hanem külön. Mivel ezt a beharangozót augusztus 10-e környékén teszem közzé, legközelebb 20-a környékén írok helyzetjelentést, majd pedig 31-én vagy szeptember 1-én beszámolok a végkifejletről, illetve a tapasztalataimról.


Mi az, amit máris elértem a kihívással?

Ha végignézek a már elolvasott könyvek listáján, rájövök, hogy kivétel nélkül mind olyan, amit legalább egy éve (de inkább több ideje) el szerettem volna olvasni. Augusztusban nincsenek turnéim, ezért minden bűntudat nélkül fókuszálhatok a várólistám csökkentésére, valamint korábbi kedvencek újraolvasására. Jenna Evans Welch két regényének elolvasásával például egy olyan sorozatot fejeztem be, ami 2019 óta függőben volt. A Harry Potter első részének francia verziójába tényleg 2023 augusztusában kezdtem bele. Illetve az Evelyn Hugo hét férje is ősidők óta piszkálta már a fantáziámat. Mindemellett az eddig elolvasottak nagyon nagy többségét imádtam, és igazán megérdemelnék, hogy kiemeljek róluk egy-egy mondatot – de ezzel inkább a záró bejegyzést nyújtom, ez már eleve szép hosszú lett. De sneak peek-nek álljon itt a top 3 könyv borítója.



Mivel fogom jutalmazni magam a végén?

Bár nekem önmagában elég motiváció az, hogy ha teljesítem a kihívást, jelentősen közelebb kerülök ahhoz, hogy év végére elérjem a 150 elolvasott könyvet, ami évek óta célom, és valószínűleg idén utoljára megvalósítható az élethelyzetem változásai miatt. Ha sikerül, szeptember elsején 84-en fogok állni, ami még mindig nem ideális, de jelentős ugrás az augusztus eleji 53-hoz képest. Továbbá a maradék 4 hónapban már csak havi 16,5 könyvet kellene teljesítenem a célom eléréséhez, amit teljesen reálisnak tartok a minden egyéb tevékenységem mellett is.

Ennek ellenére remek módszer az, ha a kemény munkára valamiféle jutalommal ösztönzöd magad, ezért én úgy döntöttem, ha teljesítem a kihívást, a kristálykollekcióm bővítésére fogok némi pénzt áldozni (bűntudat nélkül veszek például egy csakra szimbólumos szelenit lapot).

Szeretném még így, a végén hozzátenni, hogy remélem, senki sem érzi rosszul magát amiatt, mert esetleg teljesen irreális számára, hogy olyan mennyiségű könyvet olvasson el, amiről ebben a bejegyzésben szó volt, holott nagyon vágyik rá. Az élethelyzetünk teljesen összehasonlíthatatlan, és nem valószínűtlen, hogy te még így is jóval elfoglaltabb vagy nálam (háztartásvezetéssel, túlórát követelő munkahellyel, esetleg gyerekneveléssel). Ha olvasol, a lényeg a könyv minősége, hogy mit kapsz tőle, és hogy minél teljesebb legyen az élmény. Az csak az én hülyeségem, hogy idén a kelleténél nagyobb figyelmet fordítok erre a bűvös számra, hiszen tudom, hogy ha végre sikerül elérni a 150 könyvet, a következő években már nem fog érdekelni a mennyiség, mert ennél többet én sem vagyok képes olvasni – és nem is szeretnék.


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés