Friday Favorites #3

by - október 04, 2019


Mi az a Friday Favorites? Egy kéthetente megjelenő bejegyzéssorozat, melynek során összegyűjtöm azokat a cikkeket vagy videókat, amelyek ebben az időszakban különösen tetszettek vagy hatottak rám valamilyen formában. Témájukat tekintve természetesen nem térek el a Readinspo alapvető tematikájától (vagyis a könyves, filmes, sorozatos posztoktól). A célom ezzel az, hogy ezek a tartalmak titeket is ugyanúgy inspiráljanak, mint engem, hiszen én is előszeretettel kattintok hasonló cikkekre és fedezek fel új blogokat. Cserébe pedig értelemszerűen nem várok el semmit senkitől.

készítette: Szabados Ágnes

Csak azért regisztráltam fel Spotify-ra, hogy én is hozzáférhessek azokhoz a podcastokhoz, amelyeket viszonylag kevés helyre töltenek fel. Az egyik ilyen a Lapozz a 99-re!, amely az olvasás népszerűsítéséről híres Szabados Ágnes alkotása, és amely rögtön az egyik kedvenc műsorommá vált. Ebben az epizódban Péterfy-Novák Éva beszél legújabb könyvéről (Apád előtt ne vetkőzz), megosztva velünk többek között azt, mi inspirálta őt a témaválasztásban. Olyan érdekes történeteket mesél el a molesztálásról, amelyek azóta sem hagynak nyugodni.

írta: Varázstinta

A kötelező olvasmányok reformjának témája azóta közel áll hozzám, amióta megírtam belőle az esszémet a középiskolai felvételi alkalmával. Még nem volt bátorságom készíteni hasonló bejegyzést, hiszen többségében YA könyveket olvasok, de előszeretettel kattintok rá más írására. Lonette szuper könyveket szedett össze a saját verziójában, mindet meggyőzően megindokolva.


írta: 24.hu

Még nem olvastam Böszörményitől, pedig a Leányrablás Budapesten évek óta porosodik a várólistámon. A cikk előtt nem tudtam az író állapotáról, így teljesen ledöbbenve kattintottam rá, amikor megláttam a címét. Kicsit hosszú, de elképesztően ütős írás egy elgondolkodtató és inspiráló életről, úgyhogy olvassátok el!

írta: Never Let Me Go

Már említettem egy korábbi posztban, mennyire imádom Virág stílusát, az pedig mind érvényes erre a bejegyzésre is. Szuper ajánló egy Dickens regények inspirálta sorozatról, amit teljesen átitat a lelkesedés, és ami így mindenkit meggyőz, hogy tényleg érdemes esélyt adni a Dickensiannak. Mellesleg én még egyáltalán nem hallottam róla ezelőtt, szóval már ezért is örülök annak, hogy végigolvastam a posztot.

írta: Szofisztikált Macska

Egyébként teljesen véletlen, hogy két Böszörményi is szerepel ebben a cikkben (most már tényleg el kéne olvasnom a könyveit), de nem hagyhattam ki Szofisztikált Macska ajánlóját. Amellett, hogy fantasztikusan minőségi képeket készít az olvasmányairól, az írásai is élvezetesek, informatívak, igényesek. A Szer'usz világé különösen tetszett, csak ajánlani tudom a posztot is, a blogot is.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

2 megjegyzés

  1. Nagyon boldog vagyok, hogy megint helyet kaphattam ebben a rovatban, köszönöm szépen, nagy megtiszteltetés! Szívesen olvasnám a Te verziódat is! ♥

    VálaszTörlés