Könyvek, amik hiányoznak a könyvespolcomról

by - május 11, 2020


A könyvek drágák. Az okai egyértelműek, világosak és teljes mértékben elfogadhatóak, ám nincs mit szépíteni: egy átlagos magyar háztartásban nem biztos, hogy mindig van elegendő keret a könyvvásárláshoz. (Ebben a cikkben Dragomán György kiszámolta, hányszor lehetne megvenni ugyanazt a könyvet a bruttó és nettó átlagfizetésből itthon és a nyugati országokban.)

Ez a legfőbb oka annak, amiért nagyon körültekintően vásárolok könyvet. Mindig alaposan átgondolom, mit választok, keresem és kivárom az akciókat, illetve lehetőleg előbb kölcsönkérem valakitől vagy kiveszem a könyvtárból, hogy elkerüljem a csalódást. Végül kizárólag azokat veszem meg, amelyekről biztosan tudom, hogy később is elolvasom majd.

A bejegyzés ötlete onnan jött, hogy rengeteg olyan címet gyűjtöttem össze az évek során, amelyekből szükségem lenne saját példányra is, ám ezek beszerzése nem megy olyan ütemben, mint ahogyan a lista bővül. Bár az utóbbi időben felgyorsult a folyamat (szert tettem például a Silber sorozatra, a Legyél te is párizsi nőre és a barátom révén a Gyűrűk urára is), még bőven akad mit kipipálni róla.

Sorozatok

Harry Potter (J. K. Rowling) ー nagy szívfájdalmam, hogy épp a Harry Potter könyvekből nincs egyetlen saját példányom sem. A sorozatból mindenképpen a régi, keményfedeles kiadást szeretném, mert bár az újabbak mérföldekkel szebbek, ahhoz kötődöm, illetve előbb-utóbb szívesen fogadnék egy-két kiegészítő kötetet is.

A Fennmaradottak krónikái (Mary E. Pearson) ー ezt a sorozatot több bejegyzésemben is úgy emlegetem, mint a kedvenc YA fantasymat, éppen ezért áll szorosan a Harry Potter után, a második helyen ezen a listán. Annak idején nem tudtam, mire számíthatok tőle, így nem mertem megvásárolni, de végül elképesztő élményt adott, amit évről évre újra és újra át szeretnék élni.

Tükörlelkek (Papp Dóra) ー egy újraolvasás után is teljesen odáig vagyok Papp Dóra duológiájáért, és bár korban egyre inkább távolodom a gimnazista szereplőktől, biztos vagyok benne, hogy ennek továbbra is helye van a polcaimon.

Párválasztó (Kiera Cass) ー korábban az abszolút kedvenc sorozatom volt, teljesen levett a lábamról, és bár a legutóbbi újraolvasás alkalmával már úgy éreztem, kezdek kinőni belőle, mégis szeretném őket a gyűjteményemben tudni.

Sorozatok tagjai

Rubinvörös (Kerstin Gier) ー már az első alkalommal is maradandó élményt okozott az Időtlen szerelem sorozat, a tavalyi újraolvasás alkalmával azonban ráébredtem, hogy ezt a történetet felnőttként is kedvelem, és nem akarom elengedni. A második és harmadik részt már beszereztem, a Rubinvörös azonban akkor épp nem volt raktáron.

A Rudnay-gyilkosságok (Böszörményi Gyula) ー a fentihez hasonlóan szintén készlethiány miatt maradt ki, amikor a sorozat többi tagját (Ambrózy báró esetei) szereztem be, így ez még várat magára. Főleg, hogy keménykötetesben szeretném, és úgy nem túl pénztárcabarát.

Linger - Várunk (Maggie Stiefvater) ー egy könyvcsere során tettem szert a Mercy Falls farkasai első és harmadik részére, a középső viszont még hiányzik. Nem tudom, fog-e tetszeni a történet, mindenesetre nem szeretem, ha nem teljes egy sorozat. Legfeljebb később eladom egyben.


Önálló könyvek

Ízek, imák, szerelmek (Elizabeth Gilbert) ー az írónőtől még csupán 2 könyvet olvastam, de annyira lenyűgözött a stílusa, hogy megelőlegeztem neki egy helyet a kedvenc szerzőim között, az életművét pedig a legismertebb írásával szeretném folytatni.

A nagy Gatsby (F. Scott Fitzgeralt) ー bár a filmet imádtam, és a könyvben sem csalódtam, ez önmagában a saját mércémmel nézve nem lenne elég arra, hogy kívánságlistás legyen. Azt hiszem, azért ragaszkodom hozzá mégis, mert ez az első klasszikus, amit nem kötelezőként olvastam, és még szerettem is.

Egyperces novellák (Örkény István) ー annyira imádtam a stílusát, hogy mikor olvastam, még az iskolába is cipeltem magammal azt a féltéglányi (500-700 oldalas) könyvtári kötetet. Talán ezt sajnáltam legjobban visszavinni, ugyanis szívesen belelapozgatnék néha-néha csak úgy.

Így lettem (Michelle Obama) ー ő az egyik kakukktojás (a másik a Kisasszonyok, ugyanezért), mert annak ellenére is szerepel a listán, hogy nem olvastam, ezért nem tudom biztosan, hogy később is hasznát veszem-e majd. Azért került rá mégis, mert szeretnék több életrajzi kötetet a gyűjteményembe.

Kisasszonyok (Louisa May Alcott) ー igaz, hogy csak nemrég szereztem tudomást a létezéséről, és még az új filmadaptációt sem láttam, ami esetleg komolyabb indok lehetne arra, miért kívánságlistás ez a könyv, de van egy olyan érzésem, hogy tetszeni fog, ha egyszer elkezdem olvasni.

Írók

Fodor Ákos ー bár egy kis utánanézést követően kiderült számomra, hogy a könyveit már nem nagyon árulják, talán egyszer sikerül majd szerezni egy-két példányt antikváriumból vagy használtan. Olyan nincs, hogy éppen a kedvenc magyar költőmtől ne legyen meg semmim.

Shakespeare ー bármilyen meglepő, nagyon szeretem a drámáit, és mindenképpen szeretném, ha a lehető legtöbb darabja megtalálható lenne a polcaimon.

Nektek van olyan könyv, amire már nagyon régóta vágytok?


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

2 megjegyzés

  1. Teljesen megértem, hogy a Fennmaradottak krónikáit szeretnéd a polcodon tudni. Én is egészen biztosan újra fogom olvasni, sőt még a gyerekeimnek is ez lesz az esti meséjük. (Ahogyan a Párválasztó is. :D)
    Ha már fantasy, nagyon remélem, hogy a Mercy Falls farkasai trilógiát is ugyanannyira imádni fogod, mint a MEP köteteket. Bár már rég volt, hogy utoljára a kezembe vettem, de emlékszem, egy időben minden évben újraolvastam. Remélem, XX felett is ugyanilyen benyomást fog tenni. ;)

    Remélem, sikerül a közeljövőben minden itt felsorolt kötethez hozzájutnod. <3

    Millió puszi:
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt az esti mese dolgot nagyon adom. :'DDD
      Hát nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog tetszeni a sorozat, nem tudom, mire számíthatok tőle.

      Törlés