10 kedvenc versem Amanda Lovelace könyvéből

by - május 02, 2021


Amanda Lovelace nemrég megjelent verseskötete, az Amikor a hercegnő menti meg önmagát az első idei olvasmányom, ami a kedvenc könyveim közé is bekerült. Ezen a téren egyébként sem vagyok könnyen megvehető, tehát az ilyesmi különösen sokat jelent számomra.

A könyvről írt értékelésemben emlegettem, hogy a versek nagy részével tudtam azonosulni, így arra gondoltam, a turné alkalmából ezek közül szemezgetek. Nem volt könnyű kiválasztani a 10 kedvencemet, de remélem, elég meggyőzőek lesznek.

amikor nem voltak
barátaim
elővettem szeretett
könyveimet
& faragtam párat
12 pontos
times new romanból.

- & majdnem jó is volt így.

kövér
melléknév

1. leírásra használt szó.
mélyebb jelentése nincs.
nem határozza meg
az ember értékét
(vagy értéktelenségét).

- már tudom amit bár akkor is tudtam volna.

a hercegnő
bezárkózott
a legmagasabb toronyba
és remélte
hogy egy daliás lovag
érkezik majd hogy
megszöktesse.

- még nem tudtam hogy lehetek a saját lovagom is.

a fájdalomtól
nem
lettem
jobb ember.
nem tanított meg rá
hogy ne vegyek semmit
készpénznek.
semmire sem tanított
csak hogy
félnem kell
bárkit is szeretni.

(részlet: - mi értelme volt?)

egyszer volt
hol nem volt
a hercegnő feltámadt
hamvaiból
amivé sárkány szerelmei
változtatták
&
megkoronázta
magát
önmaga
kibaszott
királynőjévé.

- na így kell boldogan élni míg meg nem halunk.

amikor meghalok
egy percet se
vesztegessetek
gyászra.
én elmegyek
de itt hagyom
mind az
ezer & egy
életemet.

- a könyvbolond lányok sosem halnak meg.

szeretnék akár
csak egyszer
anélkül enni hogy
szégyellném magam

- a gyógyulás után.

nem
az
étel
az
ellenség.

- hanem a társadalom.

mondd utánam:
senkinek
nem vagy
köteles
megbocsátani.

- kivéve talán önmagadnak.

olyan embert
érdemelsz
aki mellett
annak a
nem evilági
lénynek
érzed magad
aki valójában vagy.

- önmagadnak.

Ha érdekel a könyv, itt megrendelheted.


Rupi Kaur után már egy másik ismert amerikai költőnőtől, Amanda Lovelacetől is olvashatunk verseket a Könyvmolyképzőnél! A Kauréhoz hasonló stílusú kötettel, az Amikor a hercegnő menti meg önmagáttal Lovelace még a Goodreads Choice Award-ot is elnyerte 2016-ban. Tarts velünk, ha kíváncsi vagy a véleményünkre, és részt vennél a turné végi nyereményjátékban!

Nyereményjáték

Ahhoz, hogy részt vehessetek a sorsolásban, nincs más dolgotok, mint rájönni, a versrészletek melyik magyar kortárs költőhöz tartoznak.

(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

Vagy, szép feleségem,
villám veres égen,
vagy hétágra sütő nap,
egyszer hideg márvány,
máskor meg szivárvány.


Állomáslista

04.26. Readinspo
04.28. Csak olvass!
04.30. Olvasónapló
05.02. Readinspo extra

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés