Mid-Year Book Freak Out TAG | 2019

by - augusztus 06, 2019


Bár egy hónapos csúszásban vagyok az év feléhez képest, rengeteg könyves blogon jött szembe velem ez a Book TAG az utóbbi időben (először a Zakkant olvason), és erős késztetést éreztem arra, hogy ne maradjak ki a sorból. Ahogy az angolul tudók számára a cím is mutatja, most a 2019-es év első felének olvasmányélményeit fogom áttekinteni. Ha van kedvetek, töltsétek ki ti is! :)

1. A legjobb 2019-es olvasmányok

Még év elején nagy meglepetés volt számomra Karen M. McManustól a Lehull a lepel című amerikai gimis krimi, amiben tényleg az utolsó pillanatig nem lehet kitalálni, ki a gyilkos. Kerstin Giernek két sorozatát is imádtam: az Időtlen szerelem trilógia újraolvasás volt, de most szerettem bele igazán a sorozatba, a Silber-trilógia pedig új felfedezés. A mostanában népszerű Ahol a folyami rákok énekelnek Delia Owenstől pedig engem is levett a lábamról.

2. A legjobb folytatás, amit 2019-ben olvastál

Kerstin Gier Silber-trilógiájának mindegyik kötete fantasztikus, egyáltalán nem laposodik el a történet a végére (mint ahogyan az sajnos néha előfordul).


3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

Kettő van, amiről sokat hallok mostanában: a Wabi Sabi Beth Kemptontól, és Mucha Dorka Puncsa.

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Amíg olyan hosszú a várólistám, amilyen, nem nagyon böngészem a várható megjelenéseket. Ha olyan, úgyis eljut hozzám a híre, amikor már be lehet szerezni.

5. Legnagyobb csalódás

Nem tudom, hogy a fordítás volt elavult vagy én vagyok túl buta ehhez a könyvhöz, de Machiavelli A fejedelem című diktátor-kézikönyvéből abszolút nem tudtam kihámozni semmit.


6. Legnagyobb meglepetés

Bár tudtam, miről szól, George Orwell Állatfarmja óriási élmény volt. Meglepődtem, mennyire jól át tudta ültetni az emberi viselkedésmintákat az állatok világába, és tökéletesen példázta, mi a probléma a kommunizmussal.

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy neked új)

Remélem, lesz még könyve Delia Owensnek, de ha már a debütáló regénye is ilyen fantasztikusra sikeredett, várom a következőt. Kerstin Gier pedig ugyan nem új számomra, de a két trilógiájának idei elolvasásával helyeztem a bizalmamat a kezébe.

8. Legújabb könyves szerelem

Ritka, ha én egy könyvbe fülig beleszeretek, ebben az évben pedig ez még nem történt meg, sajnos.


9. Legújabb kedvenc karakter

Kya az Ahol a folyami rákok énekelnekből. Főleg a gyermeki énje. Én is szeretnék ilyen erős és független lenni.

10. Egy könyv, amin sírtál

Philippe Pozzo di Borgo története hihetetlen. Tragédia tragédia hátán, a felesége vetélésétől élete szerelmének a halálán keresztül a saját bénulásáig mindenen keresztülment, amin csak lehetett, az Életrevalók (igen, az, amiből film is készült) című könyve viszont mindezek ellenére is jó hangulatú, és a pozitívumokra fókuszál.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Tavaly karácsonykor jelent meg a Librinél díszkiadásban egy válogatott meséket tartalmazó Andersen-kötet. Az érettségi időszakban csodás feltöltődés volt.


12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Bár a könyvsorozatot még nem olvastam, A fiúknak, akiket valaha szerettem filmváltozata meggyőzött, hogy igenis érdemes elkezdeni.

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál

A legjobban szerintem az Ahol a folyami rákok énekelnek értékelése sikerült - nem hiába pepecseltem vele annyit.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál

Bár már korábban olvastam, muszáj volt beszereznem Colm Tóibín Brooklynját, aminek a borítóján az egyik kedvenc színészem, Saoirse Ronan szerepel.


15. Melyik könyveket szeretnéd idén év végéig elolvasni?

Egyre inkább gondolkozom a Végzet ereklyéi sorozaton (Cassandra Clare), A Fennmaradottak krónikáit (Mary E. Pearson) is már túl régóta tologatom jobbra-balra, a Szirénia örökségét (Anna Banks) is jó lenne már befejezni, de Naomi Novik új könyve (Ezüstfonás) miatt is viszket a tenyerem.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

6 megjegyzés

  1. Ezek után még jobban vágyom már az Ahol a folyami rákok énekelnekre! Alig várom, hogy időt szoríthassak rá!

    A kiszemeltjeid közül pedig mindet imádtam! Tudtad, hogy Mary E. Pearson jön októberben Magyarországra? *-* Alig várom már, hogy találkozhassak vele! <3

    Millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy tetszik majd neked! :)

      Valami rémlett, mintha már emlegetted volna valamelyik posztodban. Nemsokára úgyis elkezdem a sorozatot, már megszereztem.

      Törlés
  2. Nagyon tetszett a bejegyzés, megint. Kicsit elképesztő, hogy az érettségi időszakban, sőt a végzős évben ennyi könyvet el tudtál olvasni, nekem kb levegőt venni sem volt időm.:D Megint sok könyvet mutattál, ami felkeltette az érdeklődésemet, szóval lehet bővítenem kell a kívánságlistámat. Ami pedig az aktuális olvasmányodat illeti, pont ma fejeztem be a Teknősök végtelen sorát, sőt már az értékelőbe is belekezdtem. Nagyon kíváncsi leszek, neked mi lesz a véleményed róla!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, az olvasásra mindig szánok időt. :D Igazából januárban olvastam nagyon sokat, a tényleges érettségi időszakban pedig szinte semmit, de a történthez az is hozzátartozik, hogy nem tanultam túl magam... :))

      Annyit elárulok, hogy már most teljesen odavagyok érte!

      Törlés
  3. A Wabisabit nagyon ajánlom, engem teljesen kikapcsolt, és megnyugtatott. A Puncsot is olvastam már (csak lusta vagyok írni róla). Jó, jó meg minden, de azért annyira nem, amennyire sztárolják mások :D De lehet én untam már rá a kortárs magyar novellákra, és a vergődő női főhősökre. Szuper könyveket olvastál, és tök jó, hogy kitöltötted ezt a booktaget. Ez az egyik legértelmesebb :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      A Puncsnak a témája igazából engem sem hoz lázba, szimplán csak kíváncsi vagyok, miért ilyen népszerű mostanában. A "vergődő főhősöktől" egyébként én is a falra mászom, szóval még kétszer átgondolom, nekivágok-e a dolognak. :D

      Törlés