2021 | Könyves célok és tervek

by - január 08, 2021


Bloggerként a kedvenc időszakom egyértelműen a december vége-január eleje, amikor évet zárunk és évet tervezünk. Nem is csoda, hiszen imádok listágat írogatni és célokat kitűzni, de másokét is hasonló élvezettel olvasgatom. Aki régóta követ, emlékezhet, hogy tavaly milyen dömpinget csináltam az évösszegzős és -kezdős rituáléból, és bár idén nem tervezek ennyi bejegyzést írni, de természetesen nem maradhatnak el teljesen.

A személyes, 2020-as összegzést és a 2021-es terveimet a másik blogomon olvashatjátok (ami egyébként tavaly év végén új nevet kapott és új helyre költözött), a kifejezetten könyves összefoglalót pedig itt találjátok. Most pedig az olvasós céljaimat osztom meg veletek.


1. Elolvasni 100 könyvet

Tavaly ugyanezt a célt nem sikerült teljesítenem, de mivel nagyon közel voltam hozzá, meg merem próbálni újra. Szeretném egyszer megszerezni azt a bizonyos, 100-as Molyos plecsnit, eddig csak az 50-es van a birtokomban (abból viszont 4 is).


2. Tovább növelni a saját könyvek olvasottságát

Jelenleg a Moly szerint a saját könyvpéldányaim 67%-át olvastam el, ezen a számon szeretnék javítani. Konkrét célt – a tavalyihoz hasonlóan – ezúttal sem jelölök meg, mert még a néhány százalékos növekedés is jó eredmény, ráadásul nehéz előre terveznem a sok kiadós együttműködés miatt (amit amúgy egy cseppet sem bánok).


3. Megszerezni az Ifjúságiirodalom-rajongó kitüntetést

Mármint Molyon, amelyhez 200 ifjúsági könyvet kell elolvasni. Nekem ebből jelen pillanatban 134 van meg, vagyis még 66 hiányzik a célhoz. A Romantikarajongó plecsnivel is közel járok (200-ból 122-t olvastam), de mivel azzal lassabb ütemben haladok, nem merem még célként megjelölni.


4. Teljesíteni a Várólistacsökkentős kihívást

Természetesen idén is összeállítottam egy listát Lobo népszerű kihívására, ahova erről 12 könyvet kell elolvasni december végéig (a következő bejegyzésben megmutatom, miket választottam). 2015 óta veszek részt rajta minden évben, és azóta négyszer (vagyis két alkalom kivételével) sikerült teljesítenem. Most is ez a cél.


5. Több pszichológiai könyvet olvasni – és kijegyzetelni a régieket

Pszichológiai könyvet olvasni mindig kifizetődő – de igazán jó akkor lenne, ha emlékeznék is arra később, amit olvastam, és amilyen gondolatok abban a pillanatban átfutottak rajtam. Ezért szeretném mostantól (és néhány könyv esetében visszamenőleg is) kijegyzetelni az ebbe a műfajba tartozó olvasmányaimat. Még az is lehet, hogy az értékelésekben ezeket a jegyzeteket .pdf formátumban megosztom veletek – kíváncsiak lennétek rájuk?

A jegyzetre konkrét példa a jelenlegi olvasmányommal. A jegyzetet a Notion nevű online programban készítem, ezt exportálom .pdf-ben.


6. Többet kommentelni

Én inkább csendes követő vagyok, akár blogokról, akár YouTuberól, akár Instagramról van szó – még annak ellenére is, hogy tartalomgyártóként pontosan tudom, mennyire fontos lenne minél több visszajelzést adni azoknak, akiknek szeretem a munkáját. Ez nem csupán jól esik a másiknak, de az elérését is javítja, elősegítve, hogy minél több emberhez eljusson az üzenete. Mindenki megérdemli, hogy értékesnek érezze a tevékenységét, és szeretnék ehhez jobban hozzájárulni.


7. Elmenni könyves eseményekre – ha lesznek

Vidékiként korábban nehéz lett volna megoldani, hogy eljussak a Könyvfesztre, Könyvhétre és társaira, és mikor végre budapesti egyetemista lettem, elmaradtak ezek a programok a vírus miatt. Ez különösen azért fájó pont, mert a bookstagram miatt rengeteg fantasztikus embert ismertem meg, és jó lenne velük személyesen is találkozni.


Te mennyi könyvet szeretnél elolvasni idén?


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

3 megjegyzés

  1. Szia, drága,

    nagyon jó célok, mindegyik eléréséhez nagyon-nagyon sok sikert kívánok!
    A 6-os pont rendkívül kedves és figyelmes tőled.❤

    A 100 könyv nálam is cél idén, valamint szeretném a saját könyvein olvasottságát én is növelni. 2020-ra is elteveztem, de igencsak a 80%-on stagnált. Remélem, ebben az új évben sikerül kimozdítanom ezt a számot, hogy elérje a 90-et.

    Millió puszi;
    Barbi

    VálaszTörlés
  2. Érdekes, hogy te is gondoltál erre, hogy "többet kommentelni". Sokszor tudatosan vagyok így, ha blogot olvasok, hogy kommenteljek, mert tudom, hogy jólesik, meg akár építő kritika is lapulhat benne, vagy csak úgy. Hiszen így találunk egymásra :)

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ezek mind abszolút teljesíthető célok, ami nagy előny! :)

    Bár én sosem tudnék elolvasni egy évben száz könyvet (eddig 75 a rekordom), mert úgy érzem, a legtöbb csak úgy "átfolyna" rajtam anélkül, hogy bármilyen hatást gyakorolna rám. Úgyhogy egy ideje törekszem, hogy az 50-60-as intervallumban maradjak, mert ez az a mennyiség, ami számomra ideális.

    A VCS-hez nagy hajrá, biztosan menni fog! A listádra mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok. :)

    És csak bólogatni tudok: a kommentelés baromi sokat jelent! Minden tartalomgyártónak, legyen az blogger, vlogger, vagy bárki más, aki az interneten tevékenykedik. Én szoktam privátban is írni időnként - főleg az Instagramon, ha valami nagyon megfog vagy betalál, és eddig csupa pozitív fogadtatást kaptam. Nagyon jólesett azoknak, akiknek írtam, mert ebből is le tudják szűrni, hogy tetszik és értékelem a munkájukat. :)

    Úgyhogy így a végére csak azt kívánom, hogy lehetőség szerint minden terved és célod megvalósulhasson! :)

    VálaszTörlés