2023 | Könyves célok és tervek

by - január 28, 2023


Boldog új évet kívánok nektek, és gratulálok 2022 túléléséhez! 🎉

Szokás szerint kések ezzel a bejegyzéssel is, de akkor is meghoztam volna, ha csak februárban sikerül publikálni. Már csak azért is, mert szinte minden évben visszanézem ezeket a listákat.

Arról, milyen volt számomra 2022, itt nem részletezem, mivel megtettem már az évet lezáró bejegyzésekben. Az olvasmányaimat ebben összegeztem, a személyes élményeimet pedig a másik a blogomon. Ebben a posztban pedig azt szedem össze, milyen, olvasást illető tervekkel kezdem az új évet.

Az előző évadok: 2020 | 2021


1. Elolvasni 150 könyvet

Már legalább három éve a 100 könyv elolvasását tűzöm ki célomul január elsején, de eddig még egyik évben sem sikerült teljesíteni. Ehhez képest persze érthetetlen, miért fejelem meg a dolgot ennek a mennyiségnek a másfélszeresével... De megvan rá az okom. Múlt év végén rettenetesen belelendültem az olvasásba, és ugyanazzal a tempóval könnyedén elérném ezt a számot idén év végére. Persze már a száznak is örülni fogok, de miért ne álmodjunk nagyot, ha megtehetjük?


2. Megszerezni az Ifjúságiirodalom- és Romantikarajongó kitüntetéseket Molyon

Imádom a Moly.hu-nak azt a funkcióját, hogy lehet gyűjtögetni rajta a plecsniket. A különböző műfajok, szerzők kitüntetéseit megszerezni pedig elég elit dolog, mivel rengeteget kell olvasni hozzá. Ezzel a két műfajjal állok most a legjobban, 88, illetve 80%-on, tehát ezek nem irreális célok. Mindkettőhöz összesen 200-200 darab könyvet kell elolvasni az adott műfajú címkével.


3. Növelni a saját könyvek olvasottságának arányát

A Moly.hu szerint a jelenleg birtokolt könyveim mindössze 67%-át olvastam el, ezért van mit növelni ezen az arányon. Idén jó lenne legalább 10%-ot javítani rajta, ami úgy nagyjából 38 könyet jelenthet – vagy pedig azok eladását, amelyek már egyáltalán nem érdekelnek. Akárhogy is, a cél a 77%.


4. Megtanulni angolul olvasni

Évek óta titkos vágyam teljesülne azzal, ha képes lennék az elejétől a végéig átrágni magam egy angol nyelvű regényen. Jelenleg egyik beszélt idegen nyelvemen sem elég ahhoz a tudományom, hogy gyakran műveljek ilyet, angolul pedig még sosem csináltam. Idén most már igazán szeretnék változtatni. Ez is lehet egy lépés, egy tanulási folyamat azért, hogy folyékonyabban beszéljem a nyelvet.


5. Teljesíteni a Várólista csökkentés-kihívást

Idén is számtalan, teljes éves kihívásra jelentkeztem a Molyon, de nyugodjatok meg, nem fogom itt mindet felsorolni. Vannak közöttük olyanok, amelyekre én magam állítottam össze egy listát, és olyan is, amelynek a lényege, hogy minden hónapban választanak nekem egy olvasandót. A nagy klasszikus, Lobo várólistacsökkentős kihívása a prioritás mind közül, ennek az egynek bejegyzést is szenteltem.


Te mennyi könyvet tervezel elolvasni 2023-ban?


Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Milieux-re! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés