Téli várólista | 2019/20

by - december 01, 2019


A bejegyzés őszi verziója nagy segítség volt nekem az előző évszakban, így nem is volt kérdés, hogy télre is készítek egy várólistát. Hosszú lesz, úgyhogy nem húzom tovább a szót, viszont a végén mindenképp írjátok meg kommentben, ti miket szeretnétek elolvasni! :)

Jenny Colgan: Karácsony a Piciny Csodák Pékségében

Bár nem figyelek rá görcsösen, de szeretem az olvasásaimat évszakokhoz kötni, már csak azért is, hogy segítsenek ráhangolódni az adott szezonra. Ez karácsonykor különösen előjön, ilyenkor ugyanis igyekszem minél több ünnepi témájú könyvet összegyűjteni.
Sajnos itt belefutottam abba a hibába, hogy kizárólag a címe alapján csaptam le rá, aztán derült ki számomra, hogy egy sorozat sokadik tagjáról van szó, de ennek ellenére nem fog kimaradni a decemberemből.

Moly-link

Jakupcsek Gabriella: Nagy levegő

Kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatóként amikor megláttam, hogy a tehetséges műsorvezető, Jakupcsek Gabriella új könyvet ad ki, rögtön tudtam, hogy ennek a polcomon a helye. Szerencsére a Jaffa Kiadó lehetőséget biztosított az elolvasására (amit innen is nagyon köszönök nekik), így ő már csak arra vár, hogy legyen egy szusszanásom két határidős kötet között.

Moly-link

Holly Black: A levegő népe sorozat

Az első kötet, a Kegyetlen Herceg már egy ideje várólistán szerepel, ám amikor megláttam a turnés jelentkezéseknél, hogy idén (egészen pontosan dec. 13-án) megjelenik a sorozat új része, a Gonosz Király, nem tudtam őt csak azért figyelmen kívül hagyni, mert nem olvastam az előzőt. Nagyon jó értékeléseket olvastam róla, és bízom benne, hogy így az év vége felé még egy új kedvencet avatok.

Moly-link

Margaret Atwood: Testamentumok

A világ 1985 óta vár erre a regényre. Ekkor jelent meg ugyanis A szolgálólány meséje, amelynek olyan iszonyatosan bosszantóan izgalmas függővége van, hogy azt már tiltani kellene. De most végre (34 év után) megtudhatjuk, mi a fene történt a főszereplővel, Fredével a lázadása után: megmenekül, vagy meghal?
A kötetről egyébként a Metaforán írtam egy ajánlót korábban.

Moly-link

Meik Wiking: Az emlékteremtés művészete

A szerző két korábbi műve, a Hygge és a Lykke anno teljesen magával ragadott, így nem is volt kérdés, hogy az idei új megjelenését is mindenképpen szeretném a kezemben tartani, akármiről is szól. Belül gyönyörű, és az előzőekhez hasonlóan tele van csodaszép ábrákkal, grafikonokkal és fotókkal, úgyhogy alig várom, hogy végre legyen időm elkezdeni!

Moly-link

Leigh Bardugo: Grisha trilógia

A legtöbb könyves csoport Leigh Bardugo és a Grishaverzum miatt volt hangos az utóbbi hetekben, részben a dedikálás miatt, részben pedig azért, mert a könyvekből készülő sorozatot Budapesten és egyéb magyarországi helyszíneken forgatják. A KMK raktárvásárán sikerült beszereznem az első részt, a maradék pedig hamarosan érkezik hozzám máshonnan, így semmi akadálya, hogy télen bepótoljam az elmaradásomat.

Moly-link

Karen M. McManus: Tartsd meg a titkot

K. M. McManus első magyarul megjelent regényét, a Lehull a lepel című krimit januárban olvastam a kiadó jóvoltából (a Metaforán erről is írtam), ami nagyon különleges élmény volt. Mivel a szerző bemutatkozása tökéletesre sikeredett nálam, nem is volt kérdés, hogy a november 30-án megjelent másodikat is mindenképpen el szeretném olvasni. Kíváncsi vagyok, ez is ugyanolyan izgalmas lesz-e.

Moly-link

Yuval Noah Harari: 21 lecke a 21. századra

Egyre gyakrabban jön szembe velem Harari neve, ám amikor legutóbb az egyetemen is előbukkant (nem kötelezőként, csak mint idézett mű), elhatároztam, hogy ezen a téren is felzárkózom. A 21 lecke a 21. századra a fülszövege alapján hihetetlenül hasznosnak és izgalmasnak tűnik ("Mit jelez Donald Trump hatalomra kerülése? [...] Melyik civilizáció uralja a világot? A Nyugat? Kína? Az iszlám?").

Moly-link

Meg Cabot: A neveletlen hercegnő naplója sorozat

Nekem ez a sorozat könyv formában eddig teljes egészében kimaradt az életemből. A filmeket viszont imádom, így amikor levetítették őket tavaly karácsonykor a tévében, rögtön felpakoltam őket a várólistámra. Sajnos idén nem tudtam foglalkozni velük, de remélem, ezt hamarosan lesz időm bepótolni.

Moly-link



A ti listátokon mi szerepel? :)

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

0 megjegyzés