Holly Black: The Cruel Prince - A kegyetlen herceg

by - december 18, 2019


Fülszöveg

Persze hogy olyan akarok lenni, mint ők. Gyönyörűek, égi tűzben kovácsolt pengék. Örökké élnek. És Cardan közülük a leglenyűgözőbb. Őt gyűlölöm legjobban. Annyira gyűlölöm, hogy néha még levegőt venni is elfelejtek, amikor őt nézem.
Egy szörnyű reggelen Jude és a nővérei végignézik, ahogy lemészárolják a szüleiket. A félelmetes gyilkos mindhárom lányt elrabolja, és Tündérföldére, a nagykirály udvarába viszi. Jude-ot csúfolják és kínozzák a halandósága miatt, és hamarosan rádöbben, ahhoz, hogy életben maradjon ebben a kiszámíthatatlan, veszélyes új világban, éppolyan okosnak, agyafúrtnak és hamisnak kell lennie, mint maguknak a tündéreknek.
Csakhogy a hatalomhoz vezető lépcsőfokokat sötét árnyak és árulás lengi körbe. Ráadásul szembe kell néznie a dühítő, arrogáns, ám karizmatikus Cardan herceggel. A lehető legóvatosabban kell eljárnia.
A bestsellerszerző Holly Black magával ragadó, a szó minden értelmében varázslatos új YA regénye.
Hagyd, hogy elbűvöljön!

Sorozat: A levegő népe 1.
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös könyvek
Év: 2018
Oldalszám: 428 oldal
Eredeti cím: The Cruel Prince
Eredeti megjelenés: 2018
Fordította: Szabó Krisztina
Műfaj: fantasy, ifjúsági, romantikus

Témák: #misztikus #herceg #tündérek #ikrek #testvérek

Linkek: moly | goodreads |


Szerintem

Eleinte nem érdekelt ez a könyv. Bár Mary E. Pearson sorozata óta sokkal szívesebben nyúlok a fantasy műfaj felé, de A kegyetlen herceg még különböző ajánló bejegyzések elolvasása után sem keltette fel annyira az érdeklődésemet, hogy a várólistámnak akár csak a végére is felkerüljön. Az egyetlen ok, amiért elolvastam az, hogy a Blogturnés listában szerepelt a sorozat második része, és a józan eszemre nem hallgatva jelentkeztem rá. És milyen jó, hogy néha a szívemre is hallgatok!

A történet a tündérek világában játszódik, ahol közel sem olyan az élet, mint a mesében. A halandókat megvetik, igézéssel és tündérgyümölccsel bármikor a hatásuk alá vonhatják őket, máskor viszont kínzással félemlítik meg a közöttük élő embereket. Jude-t és nővéreit a szüleik gyilkosa hozta erre a helyre évekkel ezelőtt, ám az rajtuk áll, hogy megpróbálnak beilleszkedni, vagy inkább megváltoztatják a rendszert.

A világ felépítéséért hatalmas taps jár Holly Black-nek. Alaposan átgondolt, részletesen kidolgozott, és mindez tökéletesen átjön a lapokon. Láttam magam előtt a tájat, a növényeket és az állatokat, és a rendszert is nagyjából megértettem. Egyedül azt sajnáltam, hogy a különböző lények kinézetére nem tért ki az írónő, így még mindig nem tudom hova tenni a goblinokat, phookákat, vízitündéreket, shagfoalokat, barghesteket és a többieket.

Jude, a főszereplő karaktere rengeteget dob a történeten. Kifejezetten mély és komplex személyiségre sikeredett, akinek láthatóan van múltja, abból fakadó céljai és sérelmei, és nem csak a regény ideje alatt történnek vele különleges események. Okos, bátor és erős, de sokat hibázik, így hiteles marad. Imádom, az ikertestvérével ennyire különböző irányba sodorta őket az élet: Taryn nőies szereplő, akinek minden vágya, hogy boldog párkapcsolatban éljen egy tündérrel, Jude viszont lovag szeretne lenni.

Nagyon jól jött, hogy épp a szociológia vizsgám előtt olvastam a könyvet. Érzékeny lélek lévén nehezemre esett a sok kegyetlenkedésről és kínzásról olvasni, amit a tündérek műveltek a halandó ikrekkel az iskolában, de ezt a jelenséget jól rá tudtam vetíteni az egyik megtanulandó fogalmamra. Bár szinte biztos vagyok benne, hogy Holly Black nem szándékosan alakította így a világot, teljesen más szemszögből tekintettem azután a történetre, miután erre rájöttem. A társadalmi ellenőrzés ugyanis - legalábbis aszerint a definíció szerint, ami az anyagomban szerepel - egy olyan (automatikus) folyamat, mely a társadalom sajátosságait védi. Az én értelmezésemben a tündérek tehát azért kegyetlenkednek az emberekkel, mert ezzel magukat védik.

Összességében A kegyetlen herceg egy rendkívül jól felépített, izgalmas történet, tele váratlan fordulatokkal és misztikus elemekkel. Gyorsan olvasható, teljesen leköti az embert. A végső csavar óriási meglepetés volt, de szerencsére nincs kínzó függővége, így a következő kötet beszerzése nélkül is elolvasható.

Értékelés


Semmiféle negatívumot nem tudok kiemelni (a lények bemutatásának hiányán kívül, de lehetséges, hogy ez a következő részekben bepótolódik), így jár neki az 5 csillag. Már értem, mi ez a rajongás körülötte, és nagyon örülök neki, hogy adtam egy esélyt a dolognak. Tegyetek ti is így!

Kedvenc szereplő: Jude - a legvalóságosabb módon az egyik legerősebb női főszereplő, akivel eddig találkoztam


Kinek ajánlom?

Mindenkinek, aki szereti a young adult fantasy sorozatokat. Aki bírja lelkileg a rengeteg kegyetlenkedést, vagy esetleg már saját maga is átélt hasonlót. És aki szereti az erős női főszereplőket.

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebookon és Instagramon! Ha pedig szívesen olvasnál tőlem más témákban, nézz fel a Metaforaszennyezésre! ♥

Talán ez is tetszhet még

6 megjegyzés

  1. Annnnnnyira örülök, hogy neked is annyira tetszett ez a könyv, mint nekem. Tényleg egy egyedi világot mutat be, de eközben megmarad olyan... emberinek is. Nagyon kíváncsi vagyok, mit hoz a következő rész, ez után a bejegyzés után pedig még inkább bele szeretnék feledkezni a trilógia világába. :')

    Millió puszi:
    Barbi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ♥
      Ha ismersz még ehhez hasonló könyveket/sorozatokat, ne tartsd titokban. :)

      Törlés
  2. Ahogy sok más könyv, ez is a sohavégetnemérő várólistámon pihen, de egyre jobban kezd szimpatikusabbá válni. Köszönöm az értékelést :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, ahogy említettem, én is valahogy így voltam vele, és tessék... :D

      Törlés
  3. Eleinte nem érdekelt ez a könyv, mikor megjelent. Viszont azóta annyi helyen hallottam róla, hogy elkezdett érdekelni. Szerintem 2020-ban ennek is adok majd egy esélyt.
    Köszi az értékelést! :) Újabb pozitív megerősítés volt, hogy nekem ezt el kell olvasnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki. :) Remélem, neked is tetszeni fog legalább ennyire! ♥

      Törlés